فولاد و آهن

معدن نیوز گزارش می دهد؛

فروش ۷۹ هزار میلیارد ریالی فولاد خوزستان در ۶ ماهه اول سال/ "فخوز" همچنان موفق در صادرات/ برنامه صادراتی در نیمه اول سال محقق شد/ یک میلیون تن صادرات شمش در ۶ ماه

فروش ۷۹ هزار میلیارد ریالی فولاد خوزستان در ۶ ماهه اول سال/ "فخوز" همچنان موفق در صادرات/ برنامه صادراتی در نیمه اول سال محقق شد/ یک میلیون تن صادرات شمش در ۶ ماه
پایگاه خبری معدن نیوز - شرکت فولاد خوزستان در ۶ ماهه منتهی به شهریور ١٣٩٨ از فروش محصولات خود ۷۹ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال درآمد کسب نمود که مبلغ ۱۲ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال آن مربوط به فروش شهریور ماه می باشد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مبلغ فروش شرکت فولاد خوزستان در مدت 6 ماهه سال ٩٨ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٧4 درصد رشد داشته چراکه درآمد 6 ماهه اول سال قبل این شرکت 45 هزار و 612 میلیارد ریال بوده است.

"فخوز" در مدت مذکور 3 میلیون و 206 هزار تن گندله، یک میلیون و 263 هزار تن بیلت و بلوم و 637 هزار تن اسلب تولید کرده بود. این شرکت اگرچه در تولید گندله و اسلب کاهش تولید داشته اما در بخش بیلت و بلوم رشد تولید را به ثبت رساند چراکه تولید گندله فولاد خوزستان در نیمه اول پارسال 3 میلیون و 436 هزار تن، اسلب 806 هزار تن و بیلت و بلوم یک میلیون و 104 هزار تن بوده است.

فولاد خوزستان در 6 ماهه امسال 93 هزار تن گندله، 243 هزار تن اسلب صادراتی، 395 هزار تن اسلب داخلی، 243 هزار تن بیلت و بلوم صادراتی و 578 هزار تن بیلت و بلوم در بازار داخلی فروخته است. همچنین در شهریور ماه این شرکت 18 هزار تن ورق فروخته که احتمالا به دلیل تهاتر تختال با اکسین درقالب طرح تولید بدون کارخانه می باشد.

فروش این شرکت در همین مدت در سال گذشته شامل 290 هزار تن گندله، 273 هزار تن اسلب داخلی، 560 هزار تن اسلب صادراتی، 638 هزار تن بیلت و بلوم صادراتی و 410 هزار تن بیلت و بلوم داخلی بوده است.

درمجموع باید گفت فولاد خوزستان در سال گذشته حدود یک میلیون و 198 هزار تن اسلب، بلوم و بیلت صادر کرده بود درحالی که در نیمه نخست امسال به یک میلیون تن کاهش یافت و این مسئله به سیاست های وزارت صمت در تامین نیاز داخلی و بخشنامه تعیین سقف و کف عرضه در بورس کالا و نیز تکلیف به عرضه خارج از بورس و فروش به شرکت ملی فولاد و اکسین باز می گردد.

فخوز درمجموع 6 ماه موفق به تولید 5 میلیون و 106 هزار تن انواع محصول شده است درحالی که پارسال تولید آن در این مدت 5 میلیون و 345 هزار تن بوده است.

شرکت کاهش 12.09 درصدی فروش را شهریور 98 در مقایسه با ماه گذشته به ثبت رسانده اما فروش آن رشد 44.42 درصدی در مقایسه با شهریور 97 داشته است.

بیلت و بلوم فولاد خوزستان در نیمه اول سال در بازار داخلی 3778 تومان به ازای هر کیلوگرم فروخته شد درحالی که این شرکت در بازارهای صادراتی این محصول را 4082 تومان فروخته است.

اسلب شرکت هم به طور متوسط در این مدت در بازار داخلی 3905 تومان بود هرچند که در بازارهای صادراتی 3856 تومان به فروش می رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد