اقتصاد و صنعت

ساخت چهار مدرسه در ۱۰۰ روز کاری با همت فولاد مبارکه و فولاد سنگان مصداق بارز مدیریت جهادی است/ فولاد مبارکه و فولاد سنگان پیشتازان عمل در حوزۀ مسئولیت های اجتماعی

ساخت چهار مدرسه در ۱۰۰ روز کاری با همت فولاد مبارکه و فولاد سنگان مصداق بارز مدیریت جهادی است/ فولاد مبارکه و فولاد سنگان پیشتازان عمل در حوزۀ مسئولیت های اجتماعی
پایگاه خبری معدن نیوز - طی آئینی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نوسازی و تجهیز مدارس کشور، امام جمعه، نمایندۀ مردم خواف در مجلس شورای اسالمی، فرماندار شهرستان خواف، مدیرعامل فولاد مبارکه (ویدئو کنفرانس)، علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان منطقه و دانش آموزان و مردم مناطق محروم این شهرستان، مدارس مهر فوالد سنگان افتتاح شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در این آئین حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه که از طریق ویدئو کنفرانس در این مراسم باشکوه حضور داشت، طی سخنانی بهره برداری از این مدارس را به همۀ مردم عزیز و مسئوالن محترم شهرستان خواف تبریک گفت و افزود: نواخته شدن زنگ مدارسی که فولاد مبارکه و فولاد سنگان با افتخار برای بنای آنها آستین همت بالا زدند، لحظه ای باشکوه و بسیار مسرت بخش است.

وی با بیان اینکه در فاز اول و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، چهار مدرسه از هفت مدرسۀ تعهد شده طی مدت صد روز آمادۀ بهره برداری شد، گفت: همزمانی بهره برداری از این مدارس با هفتۀ دفاع مقدس از این نظر حائز اهمیت است که کمک به ارتقای دانش فرزندان ایران اسالمی و اهمیت تحصیل و کسب علم کمتر از دفاع از مرزهای کشور نیست.

عظیمیان تصریح کرد: فولاد مبارکه و فولاد سنگان در راستای عمل به مسئولیت های اجتـــــماعی خویـــــش در این پـــــــروژۀ مـــــــاندگار سرمایه گذاری کرده اند.

وی در همین راستا از حمایت های مسئولان این استان و سازمان توسعه و نوسازی مدارس قدردانی کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه از توسعۀ صنعت در مناطق مستعد به عنوان فرصتی برای محرومیت زدایی، اشتغالزایی و توسعۀ پایدار نام برد و اظهار امیدواری کرد که با توفیقات الهی بتوان در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی همچنان به مردم شریف کشور خدمت رسانی کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین شمسیان امام جمعه خواف نیز در آیین افتتاح این مدارس، با بیان اینکه اقدام فولاد مبارکه و فولاد سنگان به نوعی جهاد در راه خداست افزود: ساخت این مدارس در 100 روز کاری مصداق بارز مدیریت جهادی است. اهدای بیش از 600 بسته لوازم  التحریر به دانش آموزان نیز موجب شادی این خانواده ها، امام زمان و شهدا خواهد بود.

 در ادامه، رخشانی مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس ادارۀ نوسازی و تجهیز مدارس کشور نیز ضمن قدردانی از مدیریت فولاد مبارکه افزود: ارتقای دانش نیروی انسانی و توسعۀ فضاهای آموزشی از عوامل مهم موفقیت کشور است و هم اکنون شاهد آنیم که این اتفاق میمون در منطقۀ سنگان رخ داده است.

در ادامه، محمود نگهبان نمایندۀ مردم خواف در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام بسیار نیک و ارزشمند فولاد سنگان در منطقه، الگویی بسیار مناسب برای دیگر صنایع فولادی در منطقه خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از زحمات مدیرعامل گروه فولاد مبارکه و تلاش های مدیرعامل فولاد سنگان خاطرنشان کرد: ساخت به موقع و سریع این مدارس و همچنین توانمندسازی تعاونی های موجود در منطقه با همت فولاد سنگان به عنوان معین منطقه، از اقدامات بسیار شایسته و حرفه ای بوده است که جای قدردانی دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: انشاءالله با راه اندازی کارخانۀ کنسانتره سازی 5 میلیون تنی فولاد سنگان، شاهد تأمین مواد اولیۀ فولادسازان کشور، به ویژه فولاد مبارکه و همچنین اشتغالزایی و توسعۀ همه جانبه در منطقه باشیم.

 در ادامۀ این مراسم، علی امرائی، مدیرعامل فولاد سنگان، این شرکت را محور واقعی تولید، اشتغال و توسعه در منطقه دانست و گفت: فولاد مبارکه در کشور، علاوه بر حرکت مؤثر در سنگر تولید و پیشرفت، در سنگر دیگری به نام مسئولیت های اجتماعی مشغول خدمت رسانی به مردم عزیز ایران است. این شرکت در هر منطقه ای که فعالیت کرده، سعی در محرومیت زدایی از آن منطقه داشته و در این زمینه نقش بسزایی ایفا کرده است. با توجه ویژۀ مدیریت ارشد فولاد مبارکه به مسئولیت های اجتماعی، ساخت هفت مدرسه در دستور کار قرار گرفت که چهار مدرسه احداث و سه مدرسۀ دیگر نیز با همکاری ادارۀ نوسازی و تجهیز مدارس استان ساخته خواهد شد.

وی استحکام بسیار زیاد این مدارس و انجام عملیات ساخت زیر نظر ناظران سازمان نوسازی مدارس استان را از مهمترین ویژگی های این مدارس دانست و گفت: چهار مدرسه در 100 روز کاری ساخته شدند که این امر در نوع خود یک رکورد در کشور محسوب میشود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات فولاد سنگان در حوزۀ مسئولیت های اجتماعی، تشکیل تعاونی ها به منظور توانمندسازی مردم بوده که با این اقدام، فولاد سنگان به محور واقعی تولید، اشتغال و توسعۀ منطقه خواف مبدل شده است.

سنجرانی فرماندار خواف نیز فولاد مبارکه و فولاد سنگان را پیشتازان عمل در حوزۀ مسئولیت های اجتماعی دانست و گفت: خوشبختانه با این اقدام، قدم بزرگی برای توسعۀ فضای دانشی این شهرستان برداشته شد که طبق بررسی ها، نیاز اصلی شهرستان در ارتقای فضا و نظام آموزشی شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه بازۀ زمانی ساخت این چهار مدرسه یکساله بوده گفت: با اقدام جهادی همۀ دستاندرکاران شاهد این بودیم که فاز اول در کمتر از سه ماه انجام شد.

سنجرانی اهدای بسته های نوشت افزار به دانش آموزان مناطق محروم سنگان را اقدامی ارزشمند دانست.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد