اقتصاد و صنعت

قیمت نفت برنت ۶۲ دلار شد

قیمت نفت برنت ۶۲ دلار شد
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۹ سنت افزایش به ۶۲ دلار رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، س از آنکه اعلام شد میزان تولید کارخانجات چینی در ماه سپتامبر به شکل غیرمنتظره ای افزایش یافته است و نگرانی ها از کاهش تقاضا برای نفت در دومین اقتصاد بزرگ جهان اندکی کاهش یافت، قیمت نفت امروز با افزایش نسبی همراه بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 9 سنت افزایش به 62 دلار رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 13 سنت افزایش به 56 دلار و 4 سنت رسید.
همزمان با رشد تولید و ثبت سفارش کارخانجات چینی که بر خلاف انتظار ناظران رخ داده، شاخص مدیران خرید بخش تولید کایکسین/مارکیت برای ماه سپتامبر در دومین ماه متوالی افزایش داشته است.
جفری هالی، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در سنگاپور گفت: «آمارهای کایکسین واقعا غیرمنتظره بود و امروز تاثیری مثبت بر بازار آسیا خواهد گذاشت.»
وی افزود، برای اینکه بگوییم رشد تقاضا برای نفت از سوی چین ترمیم شده، باید در طی چند ماه آینده نیز آمارهای مثبت کنونی را شاهد باشیم. چین بزرگترین مصرف کننده نفت جهان به شمار می رود.
قیمت نفت برنت تحت تاثیر حملات اواسط ماه جاری به تاسیسات نفتی عربستان، ماه سپتامبر را با رشد 2.6 درصدی به پایان خواهد برد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت هم رشد ماهانه 1.7 درصدی خواهد داشت.
به گفته منابع آگاه، تولید نفت عربستان پس از حمله برق آسای حوثی ها و رسیدن به نصف، به 11.3 میلیون بشکه افزایش یافته است، هرچند که هنوز آرامکو تایید نکرده که میزان تولید نفتش به وضعیت عادی بازگشته است.
با وجود ترمیم تولید نفت عربستان، تنش ها در منطقه خاورمیانه همچنان بالاست و روز گذشته جنبش حوثی های یمن در یک عملیات بزرگ در نزدیک مرز عربستان در منطقه نجران هزاران نفر از نظامیان سعودی را به اسارت درآورده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد