سایر عناصر و مواد

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در نشست با انجمن نسوز تاکید کرد؛

اعلام آمادگی ایمیدرو برای مشارکت با بخش خصوصی در تامین زیرساخت های پهنه اکتشافی حیدرآباد

اعلام آمادگی ایمیدرو برای مشارکت با بخش خصوصی در تامین زیرساخت های پهنه اکتشافی حیدرآباد
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس هیئت عامل ایمیدرو از مشارکت این سازمان و بخش خصوصی در تامین زیرساخت های محدوده های دارای ذخایر منیزیت حیدرآباد سیستان و بلوچستان خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، خداداد غریب پور در نشست با اعضای انجمن نسوز ایران افزود: ایمیدرو با اولویت قرار دادن برنامه اکتشاف طی سال جاری، مصمم به مشارکت با شرکت ها و بخش خصوصی است.
وی افزود: در این راستا طی سال جاری بودجه زیربناها تا چهار برابر افزایش یافت.
غریب پور در پاسخ به پیشنهاد انجمن نسوز ایران مبنی بر مشارکت ایمیدرو در تامین زیرساخت های منطقه حیدرآباد گفت: با توجه به شناسایی ذخایر منیزیت که ماده اولیه مورد نیاز این صنعت، ایمیدرو آمادگی مشارکت با بخش خصوصی در تامین زیرساخت ها را دارد.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو همچنین از مشارکت این سازمان با بخش خصوصی برای احداث جاده مسیر منتهی به پهنه های اکتشافی حیدرآباد خبر داد.
در این نشست مقرر شد، مدیریت های معدن، اکتشاف و ایجاد زیربناهای مناطق معدنی ایمیدرو با حضور در منطقه حیدرآباد سیستان و بلوچستان گزارش وضعیت راه های دسترسی و پهنه ها به رئیس هیئت عامل ایمیدرو ارایه کنند.
علی حسین زاویه دبیر انجن نسوز ایران نیز طی سخنانی گفت: در حال حاضر تامین مواد اولیه از مشکلات این صنعت به شمار می رود.
وی میزان کمبود منیزیت در کشور را 200 هزار تن اعلام کرد و افزود: سالانه 500 هزار تن نسوز قلیایی نیز مور نیاز است.
زاویه با اشاره به ضرورت توسعه اکتشافات منیزیت در کشور گفت: مناطق بکری همچون حیدرآباد استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که نیاز به سرمایه گذاری بر روی پهنه های این منطقه است.
دبیر انجمن نسوز ایران اعلام کرد: باید شرایطی فراهم شود تا دولومیت به عنوان جایگزینی برای منیزیت، وارد عرصه تولید شود و برای تولید 60 هزار تن دولومیت، نیاز به مشارکت دولت و بخش خصوصی است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد