آلومینیوم و مس

استراتژی ما احداث کارخانه‌های کنسانتره‌سازی است

استراتژی ما احداث کارخانه‌های کنسانتره‌سازی است
پایگاه خبری معدن نیوز- اردشیر سعدمحمدی، مدیر عامل شرکت ملی مس در دومین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع غیرآهنی ایران و فناوری های وابسته با نگاهی به تولید و بازار گفت: تا پایان امسال ظرفیت تولید مس کاتدی شرکت مس به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سعدمحمدی دراین همایش اظهار داشت: عیار مس از 1995 تا 2025 در گذر زمان کاهش پیدا می کند.

وی افزود: با اکتشافاتی که صورت گرفت توانستیم جایگاه هشتم در جهان را در حوزه مس را حفظ کنیم. کشف ذخایر جدید مس در دنیا و دستیابی به رقم 830 میلیون می باشد.

مدیرعامل مس با بیان اینکه 31 درصد از معادن ما عمر کمتر از 10 سال دارند گفت: اکثرا معادن دنیا عمرشان در حدود 20 تا 30 سال است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: تقاضای جهانی در فلز مس حدود 2.5 میلیون تن افزایش می یابد‌. در سال 2029 حدود 90 درصد تولیدات از کنسانتره شکل می گیرد و میزان ذخایر اکسیدی در آینده کاهش می یابد.

سعدمحمدی خاطرنشان کرد: دنیا برای تقاضای جهانی که وجود دارد به سمت معادن زیرزمینی می رود و ما نیز باید به سمت معادن در عمق برویم.

وی من بیان این نکته که سالانه 40 تریلیون دلار در دنیا صرف زیرساخت می شود تصریح کرد: در 10 سال آینده 30 درصد خودروها برقی خواهند شد که به معنای افزایش تقاضای مس است.

وی ادامه داد: در بین سال های 2019 تا 2025 تعداد طرح های کنسانتره افزایش می یابد که خوشبختانه ما با این روند همگام هستیم. ایران 1.5 درصد تولید مس محتوی جهان را به خود اختصاص داده است.

سعدمحمدی با اشاره به اکتشافات ورت گرفته توسط ملی مس گفت: در 6 ماهه سال 98 حدود 36 هزار متر کار حفاری کردیم و برنامه 80 هزار متر برای امسال در زمینه حفاری داریم. با ذخایری که امروز اکتشاف شده است ما 93 ذخیره مس در سرچشمه داریم. ذخایر معادن ما در مس کمتر از 60 سال نیست.

وی افزود؛: چین 40 درصد تولید جهان در مس را به خود اختصاص داده است و این کشور در کنار آمریکا و کره جنوبی بیشترین مصرف را در مس در سطح جهان دارند. 

وی اشاره ای هم به عملکرد درخشان مس در نیمه اول سال داشت و گفت: در 6 ماهه امسال عملکرد شرکت مس خوشبختانه بالاتر از هدف تعیین شده است. امسال در 6 ماهه و علی رغم کاهش قیمت مس 10 هزار میلیارد تومان فروش داشته ایم. برای 5 سال آینده 550 میلیارد تومان برای اکتشاف اختصاص دهیم و 2 میلیارد تن به ذخایر مس با عیار 0.4 درصد اضافه کنیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد