سنگ آهن و ذغال سنگ

آخرین داده های مرتبط با صادرات سنگ آهن نشان داد؛

جهش ۴۳ درصدی صادرات سنگ آهن ایران در ۵ ماهه نخست سال/ محصول صادراتی زنجیره سنگ آهن در حال تغییر از کنسانتره به گندله است

جهش ۴۳ درصدی صادرات سنگ آهن ایران در ۵ ماهه نخست سال/ محصول صادراتی زنجیره سنگ آهن در حال تغییر از کنسانتره به گندله است
پایگاه خبری معدن نیوز - کامودیتی نوشت: صادرات سنگ آهن در ۵ ماه ابتدای امسال جهش ۴۳ درصدی داشته و به ۷.۸۶ میلیون تن رسیده است و همین امر دولت را مجبور به اعمال عوارض ۲۵ درصدی صادرات برای مدیریت موضوع کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در مردادماه به تنهایی 1.798 میلیون تن سنگ آهن از ایران صادر شده که جهش 96 درصدی سالانه دارد.

محصول صادراتی سنگ آهن در حال تغییر از کنسانتره به گندله است، به گونه ای که در مردادماه 42 درصد وزن صادرات مربوط به گندله بوده است. به عبارت دیگر در مرداد ماه 751 هزار تن معادل 42 درصد حجم کل صادرات متعلق به گندله بود و 548 هزار تن معادل 30 درصد کل حجم صادرات مربوط به سنگ آهن دانه بندی و 499 هزار تن کنسانتره بوده است.

محرک صادرات، وجود اختلاف زیاد قیمت بین نرخ های صادراتی و داخلی سنگ آهن بوده و با توجه به کنترل قیمت فولاد داخلی، دولت به دنبال محدود کردن صادرات سنگ آهن کشور و ایجاد تعادل عرضه-تقاضای داخل کشور است.

گزارش شده برخی واحدهای گندله سازی و تولید آهن اسفنجی بزرگ کشور به دلیل کمبود خوراک بصورت محدود فعال می باشند که به عنوان یک چالش عمده برای کل زنجیره فولاد کشور عمل می کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد