سیمان و مصالح

رشد ۵۵ درصدی صنعت سیمان در البرز/ ۱۹ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند

رشد ۵۵ درصدی صنعت سیمان در البرز/ ۱۹ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند
پایگاه خبری معدن نیوز- استاندار البرز گفت: به دنبال رفع مشکل شعاع ۱۲۰ کیلومتری واحدهای تولیدی و صنعتی استان هستیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، عزیزالله شهبازی عصر امروز در بازدید از کارخانه سیمان آبیک که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، با اشاره به تعاملات صورت گرفته در راستای رونق تولید، افزود: بر این اساس در استان صنعتی البرز با توجه به شرایط کنونی، شاهد هیچ گونه تنش و تجمع کارفرمایی و کارگری نبودیم.
وی به رشد 60 درصدی صادرات البرز در 6 ماهه اول سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و ادامه داد: اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه های اولویت دار استان است.
شهبازی گفت: با تدابیری که اندیشیده شد عملیات اجرایی ایجاد پست 400 کیلوولتی برق در باغستان کرج به زمین خورد و پست بعدی نیز طی روزهای آینده کلنگ زنی می شود.
وی افزود: به جد به دنبال رفع محدودیت شعاع 120 کیلومتری برای البرز هستیم که این امر در مراحل پایانی قرار دارد تا شاهد تحول بزرگی در حوزه تولید و صنعت استان باشیم.
استاندار البرز با اشاره به طرح تاپ وزارت صمت، اضافه کرد: بر اساس این پروژه مهم، صنعت با دانش و یافته‌های جدید علمی گره می خورد و صنعت و آموزش و پژوهش کاربردی می شود.
وی گفت: البرز باید به جایگاه اول خود در طرح تاپ دوباره دست یابد و این از ماموریت های اصلی سازمان صمت البرز محسوب می شود.
شهبازی به فعالیت کارخانه سیمان آبیک اشاره کرد و افزود: متوسط پیشرفت صنعت سیمان در کشور 5 درصد بوده ولی در البرز به 55 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه البرز تعامل بسیار خوب و سازنده ای با بخش خصوصی دارد، عنوان کرد: سال گذشته یکی از 3 استان برتر کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی بودیم و در هفته دولت نیز بیش از هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفت.
استاندار البرز گفت: وزیر محترم صمت، وضعیت صنعت و تولید البرز را مثبت ارزیابی کرد که این امر جای خرسندی دارد.
وی افزود: با فعالیت های صورت گرفته و هم افزایی مجموعه دستگاه های ذیربط و بانک موفق شدیم 19 واحد تولیدی تعطیل را به مدار تولید بازگردانیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد