آلومینیوم و مس

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران؛

آلومینای جاجرم ذخیره بوکسیت خود را ۵ برابر افزایش داده است/ افزایش دو برابری ظرفیت تولید آلومینای جاجرم با اجرای فاز۲

آلومینای جاجرم ذخیره بوکسیت خود را ۵ برابر افزایش داده است/ افزایش دو برابری ظرفیت تولید آلومینای جاجرم با اجرای فاز۲
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل شرکت آلومینای ایران خبر داد: این مجتمع طی ۴- ۵ سال گذشته، میزان ذخیره قطعی بوکسیت را بیش از ۵ برابر افزایش داده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، تورج زارع امروز در دومین همایش چشم انداز صنایع غیر آهنی ایران و فناوری های وابسته، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: میزان ذخیره قطعی بوکسیت مجتمع آلومینای ایران طی سال های گذشته 7 میلیون تن بود و اکنون به 38 میلیون تن رسیده است.

وی افزود: علاوه بر این 80 تا 90 میلیون تن نیز به عنوان بوکسیت نرم یا شیلی داریم.

مدیر مجتمع آلومینیوم ایران گفت: این شرکت در فرآیند تولید آلومینا به روش های سینترینگ (یا تَف جوششی یکی از روش‌های شکل‌دهی مواد فلزی و سرامیکی است از طریق ذوب سطحی)، وارد همکاری با یک کشور خارجی شده است.

زارع با بیان اینکه مرز زیست محیطی در بخش معدن مشخص نیست، گفت: معدن تاش بوکسیت شاهرود با ادعای مسائل زیست محیطی اما بدون مسند و استانداردهای زیست محیطی حدود 6 ماه پیش تعطیل شده که به دنبال آن در تامین محصول کیفی دچار مشکل شدیم.

وی ادامه داد: دانشگاه ها بر روی آلایندگی این معدن کار می کنند اما هیچ دانشگاهی، تولید آلومینا را مضر برای انسان نمی داند.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران اعلام کرد: برنامه ریزی برای اجرای فاز 2 کارخانه آلومینای جاجرم در حال انجام است.

وی افزود: با اجرای فاز 2، ظرفیت تولید آلومینا در این شرکت 2 برابر (500 هزار تن) خواهد شد.

زارع با اشاره به ضرورت تغییر سیاست های مربوط به فروش محصولات آلومینیوم گفت: قبلا با توجه به شرایط خاص کشور، سیاست هایی در این حوزه تنظیم شد اما اکنون با پایداری وضعیت بازار، باید این سیاست ها تغییر یابد.

وی ادامه داد: این اقدام موجب می شود بتوانیم محصولات خود را به فروش رسانده و از محل نقدینگی، فعالیت های دیگر را انجام دهیم. زارع تاکید کرد: اگر این تغییرات انجام نشود، طی چند ماه آینده این صنعت دچار مشکل می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد