اکتشاف و ماشین آلات

جایگاه نخست ایران در منطقه خاورمیانه در اکتشافات معدنی/ سهم ۶۵ درصدی ایمیدرو در برنامه ۳۰۰ هزار کیلومتری اکتشافات در سال جاری

جایگاه نخست ایران در منطقه خاورمیانه در اکتشافات معدنی/ سهم ۶۵ درصدی ایمیدرو در برنامه ۳۰۰ هزار کیلومتری اکتشافات در سال جاری
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: ایران جایگاه نخست از نظر اکتشافات معدنی را در منطقه خاورمیانه به خود اختصاص داده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، خداداد غریب پور با بیان این مطلب اظهار داشت: براساس برنامه‌های اکتشافی که از دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت، مجموع فعالیت اکتشافی تا سال 97 به رقم 270 هزار کیلومتر مربع رسید.

وی افزود: امسال که بیش از 300 هزار کیلومتر به اجرا گذاشته می‌شود، اکنون از مجموع یک میلیون کیلومترمربع عرصه‌های قابل اکتشاف، ایمیدرو سهم 65 درصدی را به خود اختصاص داده است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی‌ها، امسال سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی به 350 میلیارد تومان (3 برابر) می‌رسد، اظهار داشت: سرمایه این صندوق، سال آینده در چارچوب حمایت از بخش خصوصی با رشد 3 برابری به 500 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی ادامه داد: صندوق یاد شده، حمایت و پشتیبانی از فعالان معدنی بخش خصوصی را برعهده دارد و پیش‌بینی می‌شود برای بهره‌برداران معدنی نقش موثری نسبت به گذشته ایفا کند.

غریب پور اجرای طرح احیا، توسعه و فعال سازی معادن کوچک مقیاس را از برنامه های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و گفت: امسال 150 معدن در دستور کار قرار گرفته که پیش بینی می شود اشتغال 3 هزار نفر را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: براساس طرح مزبور، دولت احیا، توسعه و فعال سازی 500 معدن را در یک دوره پنج ساله به منظور اشتغال 25 هزار نفر برنامه ریزی کرده و علاوه بر معادن فلزی، معادن غیرفلزی نیز به این طرح افزوده شده است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تصریح کرد: اکنون بیش از 5500 معدن فعال در سطح کشور وجود دارد که از این رقم سالانه به طور متوسط 400 میلیون تن انواع مواد معدنی استخراج می شود که 60 تا 65 درصد این مواد، مصالح ساختمانی است.

غریب پور برنامه امسال را افتتاح 3.9 میلیارد دلار طرح های آماده بهره برداری ذکر کرد و گفت: پیش بینی شده که 10 هزار فرصت شغلی مستقیم جدید در این ارتباط ایجاد شود که مشاغل غیر مستقیم زیادی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: سال گذشته، ایمیدرو 2.1 میلیارد دلار طرح های بخش معدن و صنایع معدنی را به بهره برداری رساند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد