سنگ آهن و ذغال سنگ

وله تا۲۰۲۱ مجددا ظرفیت های سنگ آهن خود را باز می گرداند

وله تا۲۰۲۱ مجددا ظرفیت های سنگ آهن خود را باز می گرداند
پایگاه خبری معدن نیوز - شرکت معدنی وله برزیل در نظر دارد تا سال ۲۰۲۱ تولید ۶۰ میلیون تن سنگ آهن در استان میناس گرایس (Minas Gerais) جایی که فعالیت معدنی از زمان حادثه شکست سد باطله در معدن سنگ آهن Feijao در تاریخ ۲۵ ژانویه به حالت تعلیق در آمد، را مجددا از سر گرفته و راه اندازی نماید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کیوان جعفری طهرانی در کانال تلگرامی خود نوشت؛: وله انتظار دارد سال آینده فعالیت خود را در مجتمع های Minas Itabirito و Mariana از سر بگیرد درحالی مجتمع Vargem Grande احتمالا ظرف دو سال دیگر مجددا راه اندازی می شود.

وله در سال 2018 درمجموع 384 میلیون و 600 هزار تن سنگ آهن تولید کرد.

در یک حادثه، سد باطله این شرکت شکست و بیش از 200 نفر در معدن Feijao کشته شدند. بسته شدن معادن استان میناس گرایس که برخی به صورت داوطلبانه و برخی دیگر با احکام و دستورات دولت و حکومت و نیز حکم دادگاه برزیل بود، منجر شد این شرکت پیش بینی نماید که 50 تا 75 میلیون تن عرضه سنگ آهن این شرکت کاسته شود و در سال جاری تولیدش به 307 تا 332 میلیون تن برسد.

معادن تعطیل شده، عرضه کننده محوله های سنگ آهن فاین متوسط عیار و پر عیار بودند و برای مخلوط شدن با فاین های عیار بالای IOCJ جهت تولید مخلوط BRBF مورد استفاده قرار می گرفتند تا به عنوان کنسانتره خوراک واحدهای گندله سازی گردد.

حادثه شکست سد باطله Feijao باعث ایجاد اختلال در سیستم معادن بزرگ شمالی واله نشده است.

این شرکت اعلام داشته که در حال بررسی فروش بریکت گرم (HBI) و چدن تولید شده در کارخانه های کوره بلند (biomass-fired) می باشد زیرا کارخانه های فولاد در سطح جهان به دنبال تولید فولاد از طریق فرایندهای سبزتر هستند.

در مورد بازار چین، وله انتظار دارد تقاضای مازاد 50 میلیون تنی در سال برای گندله و خوراک گندله طی چند سال آینده وجود داشته باشد زیرا احتمالا واحدهای فولادی نسبت و سهم استفاده از گندله را در کوره های خود از 14 درصد در سال 2018 به 19 درصد تا سال 2025 افزایش خواهند داد چراکه چین کارخانه های کارآمد emissions-efficient را در مناطق ساخلی خواهد ساخت.

وله به تازگی نیز اعلام داشته محصول جدیدی را برای با استفاده از فاین های IOCJ با عیار 65 درصد برای واحدهای گندله با نام GF88 تولید خواهد کرد.

انتظار می رود وله در میان مدت 30 میلیون تن از این محصول GF88 تولید نماید. به گفته تحلیلگر مورگان استنلی تامین GF88 در سال 2020 حدود 10 میلیون تن خواهد بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد