اخبار استان ها

بهره‌برداری از معدن مرمریت سیاه‌سنگ ماکو آغاز شد

بهره‌برداری از معدن مرمریت سیاه‌سنگ ماکو آغاز شد
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو گفت: پروانه بهره‌برداری از معدن مرمریت سیاه‌سنگ در ماکو صادر شده که دومین مورد از پروانه‌های صادره برای این نوع سنگ تزیینی گرانقیمت در این منطقه به‌شمار می‌رود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، ابراهیم جلیلی اظهار داشت: این معدن دارای ذخیره بالغ بر 200 هزار تن بوده و با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریالی موجب اشتغال مستقیم 20 نفر شده است.

وی از صادرات محصول و توسعه بخش‌های فرآوری در این معدن خبر داد و افزود:‌ سنگ تزیینی مرمریت سیاه منطقه آزاد ماکو توانسته در یک‌سال اخیر جایگاه قابل توجهی در بازار سنگ‌های تزیینی داخل کشور فراهم کند.

وی ادامه داد:‌ سازمان منطقه آزاد در حال برنامه ریزی برای برند سازی این سنگ خاص و کم نظیر در کشور است.

وی بیان کرد: هم اکنون 35 معدن در منطقه آزاد ماکو وجو دارد که نیمی از آنها فعال است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو کل سرمایه‌گذاری در این حوزه را از ابتدای سال جاری 370 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری پنج پروانه معدن در حوزه آهک، شن و ماسه، سیلیس، مرمریت و مرمریت سیاه صادر و 207 نفر نیز در این معادن مشغول فعالیت شده است.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع شده است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد