سنگ و فلز گرانبها

نمایشگاه سنگ ایران میزبان ۲۰۰ معدن کشور

نمایشگاه سنگ ایران میزبان ۲۰۰ معدن کشور
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران ۲۰۰ معدن مطرح کشور از ۱۸ استان و ۲۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه سنگ و فرآوری سنگ حضور دارند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمدرضا حاجی‌پور در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در محلات با اشاره به ظرفیت‌های حوزه سنگ کشور و شهرستان محلات اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در حالی در شهرستان محلات کار خود را آغاز کرد که علی‌رغم تمام تحریم‌ها، حوزه معدن و صنایع معدنی کشور و استان با تمام توان به کار خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته موفق به ثبت جهانی سنگ تراورتن محلات شدیم، به سبب همدلی و مشارکت خوب بین بخش خصوصی و دولتی در استان مرکزی شورای سیاست‌گذاری سنگ استان با حضور پررنگ بخش خصوصی و دولتی برگزار می‌شود که نشان‌دهنده همکاری و هم‌فکری این 2 بخش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در آخرین جلسه حضور خود در استان، مطرح کرد که حوزه صنعت و معدن استان مرکزی می‌تواند الگویی برای برطرف کردن مشکلات این حوزه در کشور مطرح باشد.

حاجی‌پور بیان کرد: در نمایشگاه کنونی 200 معدن مطرح کشور از 18 استان، 20 شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه سنگ و فرآوری سنگ، 70 شرکت تولیدکننده فعال در ساخت و تعمیر فرآورده‌ها و دستگاه‌ها و ماشین‌آلات حوزه سنگ و فرآوری سنگ حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در تعمیق ساخت و داخلی کردن تولیدات، از 3 ماه گذشته جلسات مستمر و کارشناسی با همکاری فعالان حوزه سنگ برگزار شد و امروز نخستین نمایشگاه تعمیق ساخت داخل صنعت سنگ کشور افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: نیازمندی‌های حوزه سنگ و فرآوری آن در قالب 13 مورد احصا شده و برای آن ساماندهی و برنامه‌ریزی شده است، هزینه‌های حمل‌ونقل از طریق کشتی، تعرفه‌های وارده و... از جمله این مشکلات است.

حاجی‌پور افزود: با توجه به جایگاه خوب استان در حوزه سنگ، می‌توان با سیاست‌گذاری مناسب جایگاه خوب استان را در حوزه سنگ حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از موارد موجود در استان استفاده از ضایعات و باطله‌های سنگ است که در این زمینه مطالعات و پژوهش‌های انجام شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد