سنگ آهن و ذغال سنگ

به گزارش معدن نیوز؛

صادرات گندله هند در سپتامبر با توجه به کاهش تقاضای چین ۲۲ درصد افت یافت

صادرات گندله هند در سپتامبر با توجه به کاهش تقاضای چین ۲۲ درصد افت یافت
پایگاه خبری معدن نیوز - میزان صادرات گندله هند در سپتامبر ۲۰۱۶ با ۲۲ درصد افت نسبت به آگوست به یک میلیون و ۱۱۰ هزار تن رسید. صادرات آگوست یک میلیون و ۴۲۰ هزار تن بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فولادسازان چینی ترجیح می دهند از گندله و سنگ آهن لامپ در فرایند تولید خود استفاده کنند. فولادسازان چینی اولویت نخست خود را با توجه به کاهش پریمیوم لامپ و کاهش حاشیه سود فولاد در ماه سپتامبر، استفاده از سنگ آهن لامپ، گندله داخلی و کنسانتره قرار داده اند.

موجودی گندله در بنادر مهم چین در سپتامبر به 5 میلیون و 750 هزار تن رسید درحالی که در آگوست 5 میلیون تن بود. این نیز منجر به کاهش قیمت صادرات گندله هند به چین در ماه سپتامبر شد و نسبت به آگوست کاهش 15 تا 20 دلاری در تن به ثبت رسید.

در میان کاهش نگرانی ها درخصوص عرضه، موجودی سنگ آهن در بنادر مهم چین تا هفته پایانی سپتامبر به 125 میلیون و 550 هزار تن رسید درحالی که موجودی سنگ آهن در هفته پایانی آگوست به 125 میلیون و 250 هزار تن رسیده بود.

چین همچنان بزرگترین واردکننده گندله هند است و در سپتامبر 790 هزار تن گندله از این کشور وارد کرد که 39 درصد کمتر از ماه گذشته یعنی یک میلیون و 300 هزار تن است.

صادرات گندله هند به بازارهایی غیر از چین اما برابر با 320 هزار تن بود که نسبت به آگوست با 120 هزار تن صادرات، رشد داشت.

صادرات گندله هند به عمان 110 هزار تن ثبت شده و به مالزی 90 هزار تن بوده است.

شرکت BRPL بزرگترین صادرکننده پندله هند برای ماه سپتامبر بود و بالغ بر 270 هزار تن گندله در ماه مذکور صادر کرد. صادرات این شرکت نسبت به آکوست که صادرات آن 290 هزار تن بود افت 6 درصدی را نشان می دهد.

شرکت JSPL دومین صادرکننده بزرگ هند با صادرات 200 هزار تن است که البته افت 20 درصدی نسبت به آگوست داشت. شرکت Rashmi Metaliks و Bagadiya Brothers سومین و چهارمین صادرکنندگان برتر هند در حوزه گندله بودند که به ترتیب در سپتامبر 150 هزار تن و 110 هزار تن صادرات داشتند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد