آلومینیوم و مس

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مصاحبه تصویری با معدن نیوز؛

سرمایه گذاری در اکتشافات خط قرمزی در مس ندارد/ طرح توسعه ذوب خاتون آباد تا ۲۲ بهمن بهره برداری می شود

سرمایه گذاری در اکتشافات خط قرمزی در مس ندارد/ طرح توسعه ذوب خاتون آباد تا ۲۲ بهمن بهره برداری می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مصاحبه تصویری با معدن نیوز گفت: بررسی روند تولید شرکت مس نشان می دهد این شرکت در نیمه نخست امسال بالغ بر ۱۳۲ هزار تن مس کاتدی تولید کرده است که یک رکورد در طول تاریخ مس محسوب می شود.
  بزرگنمايي:

مدیرعامل ملی صنایع مس ایران به معدن نیوز اظهار داشت: رشد تولید مس کاتدی شرکت نیست به مدت مشابه سال قبل بیش از 17 درصد بوده است.

سعدمحمدی کل صادرات شرکت مس در سال گذشته را 47 هزار تن اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در نیمه اول امسال صادرات شرکت به 52 هزار تن رسید.

وی ادامه داد: در حوزه فروش علی رغم اینکه متوسط قیمت مس در 6 ماهه 98 حدود 520 دلار کمتر از سال گذشته بود اما توانستیم کل فروش 97 را در 6 ماهه اول امسال محقق نماییم.

مدیرعامل مس گفت: سرمایه گذاری هایی که برای توسعه در شرکت مس تعریف شده بالغ بر 1.8 میلیارد یورو به علاوه 13 هزار میلیارد تومان است و امیدواریم تا پایان سال ظرفیت تولید مس کشور را به 400 هزار تن ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم کوره ذوب خاتون آباد که در حال بروز رسانی و ارتقا به منظور افزایش ظرفیت می باشد، تا 22 بهمن ماه سال جاری افتتاح شود.

همچنین در حوزه اکتشاف برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و امیدواریم در 5 سال آینده 2 میلیارد تن ذخیره با عیار 0.4 درصد به ذخایر فعلی شرکت مس اضافه شود و به همین منظور 550 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در بخش اکتشاف انجام شود. بدون هیچ خط قرمزی هر گونه سرمایه گذاری نیاز باشد انجام خواهیم داد تا میزان ذخایرمان را در ایران و در دنیا بهبود دهیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد