فولاد و آهن

وزیر صمت در آیین آغاز عملیات اجرایی 5 پروژه صنعتی و معدنی در سنقر و کلیایی اعلام کرد:

افزایش بیش از ۹ درصدی تولید محصولات فولادی در ۶ ماهه اول امسال

افزایش بیش از ۹ درصدی تولید محصولات فولادی در ۶ ماهه اول امسال
پایگاه خبری معدن نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تولید محصولات فولادی در شش ماهه اول امسال بالای ۹ درصد رشد داشته ایم، در مس ۱۸ درصد و در شیشه ۱۳ درصد افزایش تولید داشته ایم و تولیدمان در اکثر مواد معدنی افزایشی بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا رحمانی در آیین آغاز همزمان عملیات اجرایی 5 پروژه صنعتی و معدنی در سنقر و کلیایی با بیان این مطلب، افزود: این یک کار جهادی است و خدا را شاکرم که در این آیین حضور دارم و این توفیق را به من داده است و از بانیان این توفیق ممنون هستم.
او با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی این پنج طرح در واقع آغاز یک حرکت جدید است، تصریح کرد: امروز در یک جنگ اقتصادی هستیم و این کارها یک پیروزی ارزشمند است و مثل پیروزی‌های هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی تصورات دشمن مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد خود را نخواهد دید، گفت: اما ما امروز با همین افتتاح‌ها و آغاز عملیات‌های اجرایی دشمن را شکست دادیم و قدردان این مهم هستیم.
افزایش 6.5 درصدی تولید فولاد در 6 ماهه اول امسال
رحمانی با اعلام اینکه در شش ماهه اول امسال تولید فولاد 6.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته است، افزود: میانگین جهانی افزایش در این حوزه 3.5 درصد بوده است و در تولید فولاد توانستیم کشورهای فرانسه و ایتالیا را پشت سر بگذاریم و رتبه دهم دنیا را بدست آوریم.
او با یادآوری اینکه دیروز در اهر پروژه 30 هزار تنی کنسانتره مس افتتاح شد، بیان کرد: روز قبل از آن نیز کارخانه لاستیک سنگین اردبیل را که بزودی افتتاح می شود و بیش از 30 درصد نیاز کشور را خودکفا خواهد کرد، مورد بازدید قرار دادیم و در برنامه دیگری کارخانه نئوپان که چند سال تعطیل بود در خلخال افتتاح شد که برای 200نفر آن کارخانه، اشتغالزایی داشت و کار فاز توسعه برای اشتغالزایی 300 نفری نیز همانجا آغاز شد.
وزیر صمت با بیان اینکه اگر همت شود، کارها به سرانجام خواهد رسید، گفت: در تولید محصولات فولادی در شش ماهه اول امسال بالای 9 درصد رشد داشته ایم، در مس 18 درصد و در شیشه 13 درصد افزایش تولید داشته ایم و تولیدمان در اکثر مواد معدنی افزایشی بوده است.
او با اشاره به اینکه در شش ماهه اول امسال تقاضای صدور جواز تاسیس بیش از 17 درصد افزایش داشته است، بیان کرد: نسبت به سال قبل در شش ماهه اول امسال بیش از 8 درصد رشد صدور پروانه بهره برداری صنعتی بوده است که نشانگر امیدواری مردم به کار و فعالیت است.
وزیر صمت با بیان اینکه البته همه جای کشور یکسان بهره مند نبوده است، بیان کرد: یکی از برنامه های من ایجاد توازن است و برای مناطق کمتر برخوردار با اولویت 12 استان برنامه هایی برای توسعه متوازن داریم.
رحمانی با اعلام اینکه جزو کشورهای پرپتانسیل معدنی هستیم، گفت: اکتشافات جدید تکمیل شود ذخایر ما بسیار بیشتر از این خواهد شد و به عنوان مثال اکتشافات در همین سنگ آهن نشان داد که ذخایر ما حداقل دو برابر دخایر فعلی است و در مس ذخایر بیش از دو برابر فعلی است و در برخی استان‌ها مثل سیستان و بلوچستان به دخایر خوبی دست یافتیم.
او با اشاره به اینکه فعالسازی معادن کوچک مقیاس جزو برنامه‌های امسال مان است، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری این برنامه ها را جلو می بریم و همکاران با روحیه ایثار و فداکاری کار را جلو می برند.
وزیر صمت با بیان اینکه اکتشاف کار جدیدی است که شروع شده است، بیان کرد: عمده معادن در مناطق کمتر برخوردار است و این برنامه ها برای توسعه این مناطق کمک می کند.
رحمانی با اشاره به راه اندازی نهضت ساخت داخل، اضافه کرد: بدون منت و هر کاری از دست ما برآید برای توسعه و پیشرفت در کرمانشاه انجام می دهیم.
او با اعلام اینکه برنامه ما تسهیل است، گفت: صادرات را تسهیل می کنیم اما اگر جایی نیاز داخل باشد، برای تنظیم بازار داخل، مدیریت می‌کنیم.
وزیر صمت با اعلام اینکه سیاست اصلی ما در معدن جلوگیری از خام فروشی است، بیان کرد: رشد تولید در فولاد با همین مواد داخلی انجام شد، اما برخی اقلام و محصولات را که داخل مصرف نداریم و یا اینکه فعلاً نیاز به مصرف داخل نداریم با کاهش تعرفه صادرات می کنیم.
رحمانی با بیان اینکه در سال‌های قبل تا 23 میلیون تن در سنگ آهن صادرات داشتیم، گفت: اما این رقم امسال به زیر 8 میلیون تن رسید که این کاهش آمار قابل افتخار است چون این کاهش در داخل تبدیل به محصول شده است و این یعنی یک سری کارخانه ها با اشتغال جدید ایجاد شده است.
او ادامه داد: از قراردادهای بلند مدت تولید کنسانتره آهن به قیمت روز حمایت می کنیم و شرکت های مس و فولاد موظف به خرید هستند.
وزیر صمت با بیان اینکه کرمانشاه جزو استان های هدف ما در قطعه سازی است، گفت: واحدهای اصلی خودروسازی این مهم را در دستور کار خود قرار دهند و چون نهضت ساخت داخل راه اندازی شده است از این موضوع حمایت می کنیم و امسال قرار است که حداقل 400 میلیون یورو را در قطعات داخلی سازی می کنیم.
رحمانی با اعلام اینکه تا این لحظه یک میز 85 میلیون یورویی داخلی سازی برگزار شده است و تا عید از آن هدف گذاری عبور می کنیم، ادامه داد: کرمانشاه در این موضوع می توانند سهیم باشد و باید قطعه سازان این استان از این فرصت برای اشتغال و تولید استفاده کنند.
گفتنی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از این برنامه به سمت کرمانشاه می‌رود تا در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه شرکت کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد