آلومینیوم و مس

بزرگترین کمپانی معدنی چین سهام خود در معادن مس کنگو را افزایش داد/ چینی ها سهامداران اصلی معدن رابرت فریدلند کنگو شدند

بزرگترین کمپانی معدنی چین سهام خود در معادن مس کنگو را افزایش داد/  چینی ها سهامداران اصلی معدن رابرت فریدلند کنگو شدند
پایگاه خبری معدن نیوز - کمپانی چینی زیجین (Zijin) که یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های معدنی چین به شمار می‌آید، سهام خود از معادن کانادایی شرکت ایوانهو (Ivanhoe) واقع در جمهوری دموکراتیک کنگو را از ۹،۸ درصد به ۱۳،۸۸ درصد افزایش خواهد داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از متال بولتن، زیجین برای افزایش بیش از 4 درصدی سهم خود باید 35،7 میلیون سهام از کمپانی CITIC Metal و 12،9 میلیون سهم از مؤسس این معدن رابرت فریدلند (Robert Friedland) با هزینه جمعاً بالغ بر 146 میلیون دلار خریداری کند.
این اقدام بدان معنی است که سهام فریدلند به کمتر از 13،2 درصد کاهش‌یافته و دو شرکت چینی تبدیل به سهام‌داران اصلی این معدن خواهند شد.
کمپانی زیجین، که تولیدکننده شماره یک طلا در چین است و شریک تجاری کمپانی کانادایی ایوانهو در ذخایر عظیم مس کاموا- کاکولا (Kamoa-Kakula) در کشور جمهوری دموکراتیک کنگو به شمار می‌آید، اولین بار در سال 2015در این کمپانی کانادایی سهام خریداری کرد.
کمپانی Citic Metal در سال گذشته وارد این رقابت شد و به بزرگ‌ترین سهام‌دار معادن ایوانهو تبدیل شد. با این وجود، مالکیت این کمپانی از معادن مذکور طی معاملات هفته جاری به 26،4 درصد کاهش خواهد یافت.
طبق اعلام کمپانی کانادایی مالک این معادن، مجموع بودجه دو شرکت چینی در حدی است تا بتوان هزینه تولید و توسعه معادن کاکولا و کیپوشی (Kipushi) را تأمین کرد.
مؤسس این معدن، فریدلند، ثروت خود را از پروژه نیکل خلیج Voisey در دهه 1990در کانادا به دست آورده است و به مدت ده سال بر روی پروژه معدن کاموا- کاکولا کار کرده است.
در چشم‌انداز این معدن بارها اظهار شده است که این معدن قرار است به دومین معدن بزرگ مس در جهان تبدیل شود.
طبق یک مطالعه مستقل امکان‌سنجی که در ماه فوریه منتشر شد، انتظار می‌رود این عملیات در اوج تولید خود، سالانه بیش از 700 هزار تن مس تولید کند.
تولید اولیه از معدن کاکولا که اولین معدن از حداقل سه معدن مس برنامه‌ریزی‌شده در این منطقه است، اواخر سال 2021 شروع خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد