معدن

وزیر صمت در دومین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع تیرآهنی ایران؛

انقلاب معدنی نیازمند بسیج همگانی است

انقلاب معدنی نیازمند بسیج همگانی است
معدن نیوز - رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع تیرآهنی ایران و فناوری های وابسته با نگاهی به تولید و بازار گفت: در سال ۹۸ پیرو نامگذاری سال، با توجه بیشتر مطالعات انجام شد و ۷ محور را درنظر گرفتیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، وزیر صمت در این همایش افزود: این 7 محور دارای 35 برنامه اجرایی است که یکی از این موارد نقشه راه معدن و صنایع معدنی است که خود دارای 70 محور است.

رحمانی خاطرنشان کرد: نهضت ساخت داخل و انقلاب معدنی از جمله محورهای 7 گانه است که با آن توجه ویژه ای شده است و هر معاونتی با توجه ویژه پیگیر این محورها است‌.

وی اظهار داشت: اکتشافات در کشور هنوز کامل نشده است و بیشتر اکتشافات سطحی بوده است و این موضوع در انقلاب معدنی به جد دنبال می شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: توجه به بخش معدن جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است که می تواند جایگزین مناسبی برای نفت باشد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب معدنی نیازمند یک بسیج همگانی است اظهار داشت: طی جلسه ای که با نظام مهندسی معدن داشتیم مقرر شد ستاد پیگیری نقشه راه معدن با جدیت اجرایی شدن نقشه راه را پیگیری نماید.

وزیر صمت تصریح کرد: ارزش تولیدات صنایع معدنی سال گذشته 20 میلیارد دلار بوده و امسال حداقل بیش از 1 میلیارد دلار به آن افزوده خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: تحریم داخل معنا ندارد و هر انجمن تخصصی مسئولیت پذیر باشد و اولویتش تامین نیاز داخل باشد چراکه تامین نیاز صنایع داخلی اولویت اصلی ما است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد