صنایع معدنی

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در دومین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع غیرآهنی ایران؛

طرح توسعه طلای زرشوران با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود

طرح توسعه طلای زرشوران با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - خداداد غریب‌پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در دومین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع غیرآهنی ایران و فناوری های وابسته با نگاهی به بازار گفت: ایمیدرو برای فلزات غیرآهنی برنامه دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، غریب پور در این همایش گفت: علیرغم همه تحریم ها اوضاع خوب است و قرار است با دکتر سرقینی در خصوص تعرفه ها در اتاق فکر معدن تدبیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در سود انباشته نیمی از سود بورس را به خود اختصاص داده ایم اظهار داشت: در اکتشاف باید بخش خصوصی ورود کند.

غریب پور ادامه داد: فروش مس امسال 450 میلیون دلار بوده است. در بخش آلومینیوم نیز بجز المهدی و هرمزال که مشکل داشتند بقیه رشد تولید داشتند و برای 2 ماه آینده 600 هزارتن سفارش برای تولید داریم‌.

وی تاکید کرد: ایمیدرو برای غیر فولادی ها برنامه هایی دارد که یکی از آنها اکتشاف است‌. به عنوان مثال اکتشاف در مس 1.6 برابر شده است. در ماده اولیه آلومینیوم به اکتشافات جدید نیاز داریم که در لامرد انجام می‌شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تصریح کرد: بومی سازی با شعار حاصل نمی شود و جهاد دانشگاهی مامور این کار شده و قرار است با همکاری ایمیدرو به ساخت تجهیزات، ماشین آلات و دانش فنی برسیم. شرکت‌ها نیز به سرمایه گذاری در این زمینه تمایل دارند.

وی افزود: همچنین هر کدام از شرکت ها باید از ایده های خود حمایت کنند و ارزش آفرینی نمایند. ایمیدرو امروز با 10 مرکز تخقیق و توسعه R&D توافق نامه دارد.

غریب پور گفت: طی برنامه ریزی های انجام شده قرار بر این شد که سابکو، فولاد مبارکه و فولاد آلیاژی کنسرسیومی تشکیل دهند و نیاز ایران خودرو را تامین نمایند.

وی یکی از مشکلات موجود در معادن کوچک را معادن غیرفلزی خواند و ادامه داد: 90 درصد این معادن را تشکیل می دهند. صندوق بیمه فعالیت های معدنی مامور این کار شده و تا 3 هزار میلیارد تومان می تواند کمک کرده و تامین سرمایه نماید.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: در سنگان و ایران مرکزی اقدامات خوبی در حوزه عناصر نادر خاکی انجام دادیم و به زودی واحدی برای تولید عناصر نادر با ظرفیت تولید 2 تن در سال به بهره برداری می رسد. قرار است طرح توسعه طلای زرشوران را با مشارکت بخش خصوصی انجام دهیم و به بخش خصوصی اعتماد کنیم‌. 

وی در خاتمه اظهار داشت: امید می رود کنسانتره مهدی آباد سال آینده به بهره برداری برسد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد