سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می دهد؛

رشد واردات سنگ آهن چین/ حجم واردات در سپتامبر به بالاترین سطح در ۲۰ سال اخیر رسید/ چین در ۹ ماه ۷۸۴ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد

رشد واردات سنگ آهن چین/ حجم واردات در سپتامبر به بالاترین سطح در ۲۰ سال اخیر رسید/ چین در ۹ ماه ۷۸۴ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد
پایگاه خبری معدن نیوز - واردات سنگ آهن چین در ماه سپتامبر با توجه به افزایش تقاضای فولادسازان به بالاترین سطح در ۲۰ ماه اخیر رسیده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، براساس داده های گمرکی، واردات سنگ آهن چین برای سومین ماه متوالی در ماه سپتامبر افزایشی شد و به بالاترین سطح 20 ماه اخیر رسید و این امر ناشی از تقاضای شرکت های فولادی و حمل دریایی پایدار معدنکاران بزرگ است.

بررسی های رویترز نشان می دهد برترین تولیدکننده سنگ آهن جهان در ماه گذشته 99 میلیون و 360 هزار تن سنگ آهن وارد کرده است که این عدد نسبت به آگوست که حجم واردات 93 میلیون و 470 هزار تن بود افزایش 4.8 درصدی داشته است.

در 9 ماهه اول سال هم این کشور درمجموع 784 میلیون تن سنگ آهن وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 803 میلیون و 340 هزار تن بود رشد 2.4 درصدی داشته است.

تقاضا برای سنگ آهن از سوی فولادسازان چینی با وجود برخی محدودیت های اعمال شده در ماه گذشته به جهت مقابله با آلودگی هوا پیش از جشن هفتاد سالگی تاسیس جمهوری خلق چین، همچنان از اول اکتبر تقویت می شود.

میزان بهره وری کارخانه های فولادی در سراسر چین در سه هفته ابتدایی سپتامبر در حدود 68 درصد بود اما در هفته آخر به 57.6 درصد رسید که کمترین میزان از آگوست 2012 می باشد.

ترخیص محموله های سنگ آهن از مبدا برزیل و استرالیا در ماه گذشته پایدار بودند. موجودی سنگ آهن در بنادر مهم چین در پایان ماه سپتامبر برابر با 125 میلیون و 550 هزار تن بود که نسبت به ماه آگوست کمی تغییر داشته است.

وزارت محیط زیست و اکولوژی چین اعلام کرده در ماه سپتامبر اهداف سختگیرانه برای آلودگی شهرها در فصل پاییز و زمستان تعیین و اعلام خواهد کرد اما تحلیلگران معتقدند این تصمیمات تاثیر عمده ای بر تولید فولاد نخواهد داشت چون واحدهای فولادسازی چین در طی سال های گذشته خود را با محدودیت های تولیدی سازگار کرده اند و بنابراین اعمال محدودیت تاثیر چندانی بر تولید نخواهد داشت یا ناچیز و اندک خواهد بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد