سنگ آهن و ذغال سنگ

مگامدول احیا مستقیم چادرملو آماده افتتاح رسمی شد/ ۱.۵ میلیون تن به ظرفیت آهن اسفنجی کشور افزوده شد

مگامدول احیا مستقیم چادرملو آماده افتتاح رسمی شد/ ۱.۵ میلیون تن به ظرفیت آهن اسفنجی کشور افزوده شد
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملوی اردکان یزد گفت: بزودی با حضور مسئولان کشوری، واحد مگامدول احیای مستقیم چادرملو با تولید سالانه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در این شهرستان افتتاح رسمی می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمود نوریان افزود: واحد احیای مستقیم چادرملو که تولید آزمایش خود را از اواخر سال گذشته در مجتمع صنعتی اردکان آغاز کرده و بسرعت به ظرفیت اسمی رسانده، در آستانه بهره برداری است.

وی با بیان اینکه دلیل تأخیر در افتتاح رسمی این واحد فولادی، فشردگی برنامه‌های مسئولان کشوری است اظهار امیدواری کرد بزودی این واحد عظیم صنعتی به طور رسمی افتتاح شود.

نوریان همچنین در خصوص بازدید هفته گذشته خود از خطوط و تاسیسات شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به استان‌های کرمان و یزد اظهار داشت: از آنجا که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو همواره در جهت توسعه پایدار گام برداشته، مشارکت در این طرح نیز از اهداف کلان و توسعه بخش خود و منطقه دانسته است و با سرمایه گذاری قابل توجهی در تلاش برای انتقال آب به استان یزد می‌باشد.

به گفته وی به همین منظور در هفته گذشته به مدت سه روز به همراه مدیر عامل شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس برای بررسی روند اجرای طرح از مراحل نصب و تجهیز خط لوله و تصفیه خانه این پروژه عظیم ملی و استراتژیک از بندرعباس تا یزد از ایستگاههای پمپاژ و خطوط بازدید به عمل آمد.

وی گفت: نصب آب شیرین کن در حال اتمام و بخشی از پمپ‌های آبگیری از دریا درحال نصب است و بزودی آماده آبگیری می‌شود.

این مسئول افزود: لوله گذاری‌ها تا مجتمع گل گهر سیرجان تقریباً به اتمام رسیده و امید داریم تا پایان امسال آب به گل گهر سیرجان برسد.

نوریان تصریح کرد: از سیرجان نیز کار نصب خطوط برای انتقال آب به مجتمع مس سرچشمه و از آنجا بطور همزمان لوله گذاری به سمت استان یزد نیز در حال اجراست بطوریکه بیش از 150 کیلومتر از مسیر 340 کیلومتری مس سرچشمه تا مجتمع صنعتی چادرملو لوله گذاری شده است و 50 کیلومتر لوله در حال نصب است و تا پایان سال کل لوله گذاری این قسمت تمام می‌شود و طی یکسال آینده آب شیرین از خلیج فارس به استان یزد و مجتمع صنعتی چادرملو می‌رسد.

وی اضافه کرد: هدف عمدهٔ طرح شیرین سازی و انتقال آب نمک زدایی شده، توسط سه خط انتقال از خلیج فـارس به صـنایع جنـوب شرق کشور، تأمین بخشی از نیازها و مصارف آب مجتمع‌های تولیدی در حال بهره برداری و طرح‌های توسعه مجتمع‌های معدنی و صنعتی، گـل گهر، مس سـرچشمـه و چادرملو در استان‌های کرمان و یزد می‌باشد.

ظرفیت اسمی کارخانه گندله سازی چادرملو در شهرستان اردکان، 3.4 میلیون تن است؛ سال گذشته 3.7 میلیون تن گندله در این مجتمع تولید شد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تولید گندله این مجتمع به چهار میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این کارخانه، سه واحد آهن اسفنجی، ارفع به ظرفیت 800 هزار تن، غدیر ایرانیان به ظرفیت 800 هزار تن و چادرملو به ظرفیت 1.6 میلیون تن مشغول فعالیت هستند که سالانه حداقل 3.2 میلیون تن آهن اسفنجی را به تولید می‌رسانند.

در کنار واحدهای ذکر شده یک واحد تولید شمش فولاد به ظرفیت 1.8 میلیون تن در سال مشغول فعالیت است که بر اساس نیاز مشتریان اقدام به تولید انواع شمش فولادی می‌کند.

میزان تولید شمش فولاد در سال گذشته 840 هزار تن بوده که 30 هزار تن آن صادر شده است؛ اما برنامه‌ای که برای صادرات در سال جاری در نظر گرفته شده معادل 80 هزار تن است.

اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد