طلا و نقره

برگزیت بهای طلا را بی ثبات کرد

برگزیت بهای طلا را بی ثبات کرد
پایگاه خبری معدن نیوز- پس از با خبر شدن سرمایه‌گذاران از قرارداد برگزیت، قیمت طلا کاهش یافت ولی ادامه تردید در مورد مذاکرات تجاری چین و آمریکا این کاهش قیمت را محدود کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، پس از با خبر شدن سرمایه‌گذاران از قرارداد برگزیت، قیمت طلا کاهش یافت ولی ادامه تردید در مورد مذاکرات تجاری چین و آمریکا این کاهش قیمت را محدود کرد. پالادیوم هم برای چهارمین فصل پیاپی افزایش یافت و رکورد جدیدی ثبت کرد.
قیمت طلا امروز 0.3 درصد کاهش یافت و به 1485.48 دلار در هر اونس رسید. قراردادهای آتی طلای آمریکا هم با 0.3 درصد کاهش روی 1488.48 در هر اونس بسته شد.
جین کلاد جانکر، رئیس کمیسیون اروپا گفت انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر قرارداد جدید برگزیت به توافق رسیده اند.
ولی حزب اتحادیه دموکرات ایرلند اعلام کرد موضع آن در مورد برگزیت تغییری نکرده و نمی تواند از این قرارداد حمایت کند.
در همین حین، قیمت دلار به پایین ترین حد طی بیش از یک ماه گذشته رسید و کاهش قیمت طلا را محدود کرد.
وارن پترسون تحلیلگر آی ان جی گفت:« برگزیت قیمت طلا را کمی بی ثبات می کند ولی تصویر اقتصاد وسیع تر و تحولات تجاری تعیین کننده قیمت طلا هستند».
«ممکن است یک توقف کوتاه مدت وجود داشته باشد ولی با توجه به بی ثباتی های وسیع و کند شدن اقتصاد، روند قیمت طلا مسلما رو به بالاست».
اطلاعات مربوط به ضعیف شدن خرده فروشی در آمریکا که در روز چهارشنبه منتشر شد، ترس از سلامت بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را افزایش داد و به افزایش حساسیت نسبت به طلا کمک کرد.
پالادیوم برای ساخت مبدلهای کاتالیزوری در سیستم های اگزوز خودرو ها حیاتی است و نگرانی در مورد عرضه آن علیرغم ضعف بخش خودروسازی، به افزایش 41 درصدی قیمت این فلز در سال جاری میلادی کمک کرده است.
قیمت پلاتین 0.2 درصد پایین آمد و به 881.43 دلار در هر اونس رسید و نقره با 0.2 درصد افزایش، 17.42 دلار در هر اونس معامله شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد