آلومینیوم و مس

به گزارش معدن نیوز؛

تولید BHP در سه ماهه منتهی به سپتامبر کاهشی بود/ برنامه بی اچ پی در زمینه سرمایه گذاری های جدید تشریح شد

تولید BHP در سه ماهه منتهی به سپتامبر کاهشی بود/ برنامه بی اچ پی در زمینه سرمایه گذاری های جدید تشریح شد
پایگاه خبری معدن نیوز - مباحث مربوط به تعمیر و نگهداری برنامه ریزی و نیز کاهش ذخایر در فیلدها و پهنه ها سبب شد تولید بی اچ پی بیلیتون شاهد کاهش باشد به گونه ای که تولید سنگ آهن پیلبارا به دلیل همین مباحث تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده با افت ۳ درصدی در سه ماهه منتهی به سپتامبر در مقایسه با سه ماهه منتهی به ژوئن ۲۰۱۹ شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، تولید سنگ آهن بی اچ پی بیلیتون در سه ماهه منتهی به سپتامبر به 61 میلیون تن رسید.

تولید نفت این شرکت نیز در سه ماهه سوم منتهی به سپتامبر با یک درصد افت به 29 میلیون بشکه رسیده که ناشی از طوفان در خلیج مکزیک و تعمیرات برنامه ریزی شده در استرالیا بوده است.

تولید مس این شرکت نیز در سه ماه منتهی به سپتامبر افت 3 درصدی داشته و به 430 هزار تن رسیده که دلیل اصلی این کاهش تعمیر و نگهداری در واحد جنوب استرالیا بوده است.

تولید زغال متالورژی بی اچ پی نیز در مدت مذکور 21 درصد افت کرده و به 9 میلیون تن رسیده است درحالی که تولید زغال سنگ حرارتی با 24 درصد کاهش همراه شده و به 6 میلیون تن رسیده است. کاهش زغال هم به دلیل تعمیر و نگهداری و شرایط نامساعد آب و هوایی بوده که بر عملکرد تولید اثرگذار بوده است.

تولید نیکل این شرکت در سه ماهه سوم سال نسبت به سه ماهه دوم افت 25 درصدی داشت که تحت تاثیر تعمیرات برنامه ریزی شده و انتقال به کانسنگ های جدید بوده است.

مدیرعامل این شرکت ااعلام داشته همه پروژه های این شرکت با قوت در حال پیگیری هستند و هیئت مدیره بی اچ پی سرمایه گذاری 283 میلیون دلاری را برای توسعه یکی از میادین نفت و گاز تصویب کرده اند. این پروژه شامل 5 حلقه چاه تولیدی می باشد.

به اعتقاد مدیرعامل بی اچ پی، علی رغم کاهش تولید در سه ماهه منتهی به سپتامبر به دلیل تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده، تولیدات مجموعه تا پایان سال بالاتر از سال مالی گذشته قرار خواهد گرفت.

در پایان 3 ماهه منتهی به سپتامبر بی اچ پی 6 پروژه بزرگ در حال توسعه در بخش های نفت، مس، سنگ آهن و پتاس با بودجه 11.4 میلیارد دلار تعریف کرده بود. 50 درصد پروژه سنگ آهن South Flank کامل شده و این پروژه نیز به همراه سایر پروژه ها در برنامه و تامین بودجه قرار دارند.

مدیرعامل این شرکت بزرگ معدنی اعلام کرد به نتایج خوبی در حوزه اکتشاف رسیده و چشم انداز معدن مس Oak Dam مطلوب است.

پروژه پتاس Jansen Stage در کانادا نیز برای تصمیم گیری نهایی در مورد سرمایه گذاری بر روی آن تا فوریه 2021، در اختیار هیئت مدیره قرار گرفته است.

به منظور تامین زیرساخت های بنادر نیز هیئت مدیره 144 میلیون دلار سرمایه گذاری را در نظر گرفته و تصویب کرده است. بودجه دیگری به مبلغ 201 میلیون دلار برای تامین زیرساخت های زیرزمینی، پیشبرد اهداف و فعالیت های مهندسی و آماده سازی در پروژه های معدنی در نظر گرفته شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد