آلومینیوم و مس

کودلکو تعطیلی یک واحد آلاینده ذوب مس در منطقه ای ساحلی را ارزیابی می کند

کودلکو تعطیلی یک واحد آلاینده ذوب مس در منطقه ای ساحلی را ارزیابی می کند
پایگاه خبری معدن نیوز - کمپانی شیلیایی کودلکو که بزرگ‌ترین تولیدکننده مس در جهان است، اعلام کرد که در حال ارزیابی برای تعطیل کردن واحد ذوب مس «ونتاناس» (Ventanas) در یک منطقه ساحلی آلوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رسانه‌ها گزارش داده‌اند که رئیس کمپانی کودلکو تعطیلی این تأسیسات را در کنفرانس آینده تغییرات اقلیمی که در ماه دسامبر در سانتیاگو پایتخت این کشور برگزار می‌شود، اعلام خواهد کرد.
وی گفته است که قصد دارد از کنفرانس مذکور به‌عنوان یک تریبون برای ترغیب کشورها به اتخاذ تعهدات بزرگ برای کاهش انتشار کربن و سایر گازهای گلخانه‌ای که عامل گرم شدن کره زمین هستند استفاده کند.
واحد ذوب «ونتاناس» موردانتقاد گروه‌های اجتماعی و فعالان محیط زیستی قرار گرفته است و این واحد را متهم به ایجاد آلودگی سنگین در این منطقه در سواحل مرکزی شیلی کرده‌اند.
این کمپانی در بیانیه خود اضافه کرد، امکانات قدیمی و کوچک «ونتاناس» چندان رقابتی نیستند و چشم‌انداز مناسبی در میان‌مدت ارائه نمی‌دهند، بنابراین پیش‌بینی می‌شود ضرر و زیان سال‌های اخیر که حدود 50 میلیون دلار در سال است برای سال‌های آتی نیز ادامه یابد. با این وجود فعالیت تأسیسات فرآوری ادامه خواهد یافت.
این کمپانی همچنین اعلام کرد تعطیلی احتمالی نیازمند اصلاح قوانین است و همچنین باید طی یک فرآیند برنامه‌ریزی‌شده انجام شود که اثر آن بر کارگران و جوامع اطراف به حداقل خود کاهش یابد. همچنین اعلام شده است که تعطیلی این واحد ذوب به 150 میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد