فولاد و آهن

ارفع؛ فولادسازی که در نیمه اول سال عملکرد منفی از خود بر جای گذاشت/ احتمال تحقق سود حداکثر ۹۰ تومانی آهن و فولاد ارفع تا پایان سال

ارفع؛ فولادسازی که در نیمه اول سال عملکرد منفی از خود بر جای گذاشت/ احتمال تحقق سود حداکثر ۹۰ تومانی آهن و فولاد ارفع تا پایان سال
پایگاه خبری معدن نیوز - آهن و فولاد ارفع در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۹۸ به ازای هرسهم ۳۸۲ ریال سود محقق کرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، آهن و فولاد ارفع در دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 98 به ازای هرسهم 382 ریال سود محقق کرده است.

شرکت در سال مالی جاری سرمایه خود را 50 درصد افزایش داده و از 6000 میلیارد ریال به 9000 میلیارد ریال رسانده و با لحاظ سرمایه جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل در سود هر سهم 39 درصد کاهش داشته ولی سود خالص کاهش 9 درصدی داشته است.

در واقع فولاد ارفع در 6 ماهه امسال با فروش 377 هزار تنی به سود خالص 343 میلیارد تومانی رسیده که این رقم در دوره مشابه سال قبل شامل فروش 413 هزار تنی و سود خالص 376 میلیارد تومانی بود و با سرمایه ثبتی 900 میلیارد تومانی شرکت، سود هر سهم 6 ماهه پارسال 41.8 تومان بود که امسال به 38.2 تومان کاهش یافته است.

فروش شرکت در نیمه اول سال گذشته 1000 میلیارد تومان بود که به دنبال افزایش نرخ محصولات در نیم سال اول سال جاری به 1445 میلیارد تومان افزایش یافته اما از سمت هزینه نیز رشد بهای تمام شده علی الخصوص افزایش ضریب گندله باعث شده که حاشیه سود شرکت از 28 درصد دوره مشابه به 20 درصد کاهش یابد.

این کاهش عمدتا بخاطر شناسایی 562 میلیارد ریال سایر هزینه‌های غیرعملیاتی و اقلام متفرقه می باشد.

این گزارش براساس سرمایه جدید 9000 میلیارد ریال بررسی شده است.

بنابراین در یک نگاه کلی باید گفت، شرکت آهن و فولاد ارفع در 6 ماهه امسال هزار و 445 میلیارد تومان فروش محقق کرده است. این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته 44 درصد رشد نشان می‌دهد. این در حالی است که تناژ فروش ارفع در این دوره تقریبا 378 هزار تن بوده است که 36 هزار تن کمتر از تناز فروش در 6 ماهه سال گذشته است. علاوه بر آن حاشیه سود ناویژه شرکت از 33 درصد در 6 ماهه پارسال، به 27 درصد در 6 ماهه امسال رسیده است. همچنین هزینه‌هایی که تحت عنوان سایر هزینه‌ها طبقه‌بندی شده 17 میلیارد تومان  و هزینه‌های غیرعملیاتی شرکت 56 میلیارد تومان افزایش یافته است. در نتیجه سود خالص شرکت از 376 میلیارد تومان در 6 ماهه ابتدای سال گذشته به 343 میلیارد تومان در 6 ماهه امسال تنزل یافته است.

بورسینه نوشت: هرچند فروش شرکت معمولا در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد، اما بعید به نظر می‌رسد که ارفع بتواند فروش 900 هزار تنی خود در سال گذشته را امسال هم تکرار کند. در نهایت احتمالا آهن و فولاد ارفع می‌تواند تا پایان سال مالی خود 80 تا 90 تومان سود به ازای هر سهم محقق کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد