فولاد و آهن

شناسایی سود ۵۲۲ ریالی فولاد کاوه جنوب کیش در نیمه اول سال/ افزایش ۳۷۴ میلیارد تومانی سود خالص کاوه

شناسایی سود ۵۲۲ ریالی فولاد کاوه جنوب کیش در نیمه اول سال/ افزایش ۳۷۴ میلیارد تومانی سود خالص کاوه
پایگاه خبری معدن نیوز - فولاد کاوه جنوب کیش در تابستان ۲۷۷ ریال سود ساخته است. این عدد در بهار ۲۴۶ ریال و در مجموع این شرکت در نیمه اول سال ۵۲۲ ریال سود ساخته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۵ درصد بیشتر بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فولاد کاوه جنوب کیش در تابستان 277 ریال سود ساخته است. این عدد در بهار 246 ریال و در مجموع این شرکت در نیمه اول سال 522 ریال سود ساخته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 185 درصد بیشتر بوده است.
این شرکت در شش ماه اول سال 98، 574 میلیارد تومان سود خالص محقق کرد که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل که 200 میلیارد تومان بود رشد داشته است.
با وجود رشد 30 درصدی مبلغ فروش (ناشی از فروش بخشی از موجودی‌های شرکت) کاهش حاشیه سود ناخالص از 34 درصد به 26 درصد موجب کاهش جزئی سود ناخالص شرکت شده است.
گفتنی است، فروش کاوه در شش ماه ابتدایی امسال، دو هزار و 677 میلیارد تومان بود که بارشد 103 درصدی نسبت به شش ماه نخست سال گذشته همراه بود.
کاهش حاشیه سود ناشی از نرخ بالای گندله در تابستان به نظر می‌رسد چراکه نرخ گندله خریداری شده شرکت در تابستان احتمالا نزدیک به یک میلیون و 100 هزار تومان بوده است که با توجه به نرخ فروش 900 هزار تومانی گل گهر در تابستان عدد عجیبی است.
در هزینه‌های اداری عمومی نیز سایر هزینه‌ها از 5 میلیارد تومان در سال 97 به 26 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که مبهم است.

با این حال کاهش جدی در هزینه‌های مالی شرکت در تابستان به داد کاوه رسید و این هزینه ها از 88 میلیارد تومان در بهار به 29 میلیارد تومان کاهش یافت. در کل انتظار بیشتری از کاوه می‌رفت و به نظر نمی‌رسد این سهم با توجه به افت قیمت دلاری بیلت، بتواند سودهای بالای 110 تومانی مورد انتظار بازار در سال جاری را محقق کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد