فولاد و آهن

مدیر خرید مواد اولیه و انرژی خوزستان؛

ارتقاء کیفیت، بومی سازی و توسعه تامین کنندگان، سه اصل در تامین مواد نسوز است/ فولاد خوزستان با بومی سازی ۲۵ هزار قطعه و تجهیز پرچم دار بومی سازی در صنایع کشور است

ارتقاء کیفیت، بومی سازی و توسعه تامین کنندگان، سه اصل در تامین مواد نسوز است/ فولاد خوزستان با بومی سازی ۲۵ هزار قطعه و تجهیز پرچم دار بومی سازی در صنایع کشور است
پایگاه خبری معدن نیوز - رحیم رضایی مدیر خرید مواد اولیه و انرژی در حاشیه پنجمین نمایشگاه و همایش تخصصی صنعت دیرگداز و مواد نسوز با اعلام این مطلب افزود: سنگ آهن، الکترود و مواد نسوز مهم ترین نهاده های استراتژیک فولاد خوزستان را تشکیل می دهند و هر کدام در جایگاه خود از اهمیت بالایی برخورار هستند، بطوری که اگر در تامین به موقع هر کدام، خللی وارد شود، باعث توقف تولید و از دست رفتن سرمایه می شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رحیم رضایی مدیر خرید مواد اولیه و انرژی  فولاد خوزستان در حاشیه پنجمین نمایشگاه و همایش تخصصی صنعت دیرگداز و مواد نسوز با اعلام این مطلب افزود: سنگ آهن، الکترود و مواد نسوز مهم ترین نهاده های استراتژیک فولاد خوزستان را تشکیل می دهند و هر کدام در جایگاه خود از اهمیت بالایی برخورار هستند، بطوری که اگر در تامین به موقع هر کدام، خللی وارد شود، باعث توقف تولید و از دست رفتن سرمایه می شود.
رضایی ارتقاء کیفیت، بومی سازی و توسعه تامین کنندگان را سه اصل مهم فولاد خوزستان در تامین مواد نسوز دانست و اظهار داشت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و نگاه جهادی مدیریت ارشد شرکت و به جهت رونق تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار، سیاست مجموعه فولاد خوزستان تامین مواد مورد نیاز از سازندگان و تولیدکنندگان داخل کشور است و این مهم در مورد تامین مواد نسوز هم صدق می کند.
وی با گریزی به بومی سازی تجهیزات و قطعات گفت: شرکت فولاد خوزستان از دهه 70 بومی سازی قطعات و تجهیزات را آغاز کرده و خوشبختانه توانسته است بالغ بر 25 هزار قطعه و تجهیزات مورد نیاز خود را بومی سازی نماید و خود را پرچم دار بومی سازی در صنایع کشور معرفی کند؛ در سال های اخیر و پس از اعمال تحریم های ظالمانه، با تشکیل کارگروه های تخصصی، بومی سازی با جدیت بیشتری دنبال شد و نتایج خوبی را به دنبال داشت. در حقیقت شروع مجدد تحریم ها را نه یک تهدید، بلکه به چشم یک فرصت نگاه کردیم.
مدیر خرید مواد اولیه و انرژی در ادامه گفت: در دهه گذشته برنامه مدونی برای به حداقل رساندن تامین نسوز از خارج کشور به اجرا گذاشته شد، در حال حاضر نیز شرکت های ایرانی بیشترین سهم را در تامین مواد نسوز مورد نیاز فولاد خوزستان بر عهده دارند.
رضایی در پایان با بیان این مطلب که توسعه تامین کنندگان نسوز باعث افزایش رقابت و در نتیجه افزایش کیفیت و کاهش قیمت خرید شده است،‌ اظهار داشت: این روند، پایداری زنجیره تامین، داشتن تولید مستمر و کاهش بهای تمام شده ی محصول را به دنبال دارد. اولویت فولاد خوزستان تامین مواد مورد نیاز خود از طریق صنایع داخلی است و علاوه بر پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان، طرح های تحقیقاتی مرتبط با صنعت فولاد را حمایت می کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد