فولاد و آهن

فولاد مبارکه در ۶ ماهه ۶۲۶ ریال سود محقق کرد/ تداوم روند سودآوری در بزرگترین فولادساز ایران

فولاد مبارکه در ۶ ماهه ۶۲۶ ریال سود محقق کرد/ تداوم روند سودآوری در بزرگترین فولادساز ایران
پایگاه خبری معدن نیوز - شرکت فولاد مبارکه اصفهان در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور ۱۳۹۸ به ازای هر سهم ۶۲۶ ریال سود محقق کرده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۱ درصد افزایش سود داشته که عمدتاً ناشی از رشد ۱۰۴ درصدی درآمدهای عملیاتی بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان در دوره 6 ماهه منتهی به شهریور 1398 به ازای هر سهم 626 ریال سود محقق کرده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 91 درصد افزایش سود داشته که عمدتاً ناشی از رشد 104 درصدی درآمدهای عملیاتی بوده است.
سود فولاد در بهار 290 ریال و در تابستان 337 ریال به ازای هر سهم بود لذا شرکت نسبت به بهار رشد 16 درصدی و نسبت به تابستان سال گذشته افزایش 136 ریالی را در سود شاهد بود.
فولاد با سرمایه ثبت شده 130 هزار میلیارد ریال طی عملکرد 6 ماهه ماهه 81 هزار و 435 میلیارد و 572 میلیون ریال سود خالص محقق کرده است. سود خالص شرکت با رشد 16 درصدی نسبت به فصل بهار و با رشد 67 درصدی نسبت به تابستان سال قبل به 4378 میلیارد تومان رسیده است.
فروش فولاد در تابستان با رشد 9 درصدی نسبت به بهار به 10 هزار و 460 میلیارد تومان رسید اما حاشیه سود ناخالص شرکت از 55 درصد در فصل بهار به 49 درصد در فصل تابستان کاهش یافت. بر این اساس سود عملیاتی فولاد در حدود فصل بهار و 4828 میلیارد تومان شد.
مالیات شرکت در فصل بهار 739 میلیارد تومان و در تابستان 199 میلیارد تومان گزارش شده است.
گفتنی است، طی سال‌های اخیر فولاد مبارکه یکی از نمادهایی بوده که می‌توان آن را نمونه بارز یک سهام بنیادی معرفی کرد. جهش سود فولاد مبارکه در زمستان به دلیل شناسایی سود غیرعملیاتی ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها است و این رویه در سال جاری نیز تکرار خواهد شد. 
به صورت خلاصه دو ریسک کلی شامل احتمال تغییر قیمت انرژی و افزایش هزینه سربار در سال 99 و مهم‌تر از آن ریزش محسوس قیمت ورق در بازار CIS باید مورد توجه باشد. قیمت ورق گرم CIS در آخرین گزارش‌های متال بولتن تا زیر 400 دلار نیز افت کرده بود. 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد