اقتصاد و صنعت

کاهش ذخایر نفت خام آمریکا / قیمت نفت افزایش یافت

کاهش ذخایر نفت خام آمریکا / قیمت نفت افزایش یافت
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت نفت خام برنت دریای شمال روز چهارشنبه با یک دلار و ۴۷ سنت افزایش نسبت به روز سه‌شنبه به ۶۱ دلار و ۱۷ سنت رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، قیمت نفت خام برنت دریای شمال روز چهارشنبه با یک دلار و 47 سنت افزایش نسبت به روز سه‌شنبه به 61 دلار و 17 سنت رسید.
به گزارش رویترز، قیمت نفت "وست تگزاس اینترمدیت" آمریکا نیز با یک دلار و 49 سنت، به 55 دلار و 97 سنت در هر بشکه رسید.
این خبرگزاری کاهش ناگهانی ذخایر نفتی آمریکا را دلیل اصلی افزایش قیمت نفت اعلام کرد و افزود که با شدت گرفتن کاهش تولید نفت اوپک و دیگر تولیدکنندگان مستقل، احتمال افزایش قیمت نفت وجود دارد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز اعلام کرد، با افزایش مصرف 429 هزار بشکه ای روزانه پالایشگاه‌های نفت، ذخایر نفت خام این کشور هفته گذشته، یک میلیون و 700 هزار بشکه کاهش پیدا کرده است.
برخی تحلیلگران بازار نفت همچنین انتظار دارند، کمبود ذخایر نفت خام آمریکا از این میزان فراتر رود و به 2 میلیون و 200 هزار بشکه برسد.
"جین مک گلیان" معاون مؤسسه پژوهشی Tradition Energy در ایالت استمفورد، کنتیکت گفت: گزارش وزارت انرژی آمریکا برخی از مشتریان را به سوی بازار سوق داد، اما آنچه بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت، این است که آیا کاهش ذخایر نفت خام آمریکا ادامه خواهد داشت یا خیر؟
مک گلیان افزود: کاهش ذخایر نفت آمریکا به عوامل زودگذر در بازار مانند افزایش مصرف پالایشگاه‌ها بر می‌گردد و ناشی از تقاضای نفت نیست.
این کارشناس ارشد بازار نفت در پایان گفت: سرمایه‌گذاران حوزه نفت با توجه به انتشار گزارش‌ها مبنی بر کندی رشد اقتصادی چین و اروپا، همچنان نسبت به اقتصاد جهانی نگران هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد