فولاد و آهن

صادرات ۶ ماهه فولاد به بیش از ۵.۸ میلیون تن رسید/ واردات کاهشی است/ مصرف ظاهری فولاد و محصولات فولادی با کاهش معناداری همراه است/ تولید بیش از ۲۳ میلیون تن فولاد خام و محصولات فولادی در نیمه نخست سال

صادرات ۶ ماهه فولاد به بیش از ۵.۸ میلیون تن رسید/ واردات کاهشی است/ مصرف ظاهری فولاد و محصولات فولادی با کاهش معناداری همراه است/ تولید بیش از ۲۳ میلیون تن فولاد خام و محصولات فولادی در نیمه نخست سال
پایگاه خبری معدن نیوز - انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران میزان صادرات ۶ ماهه نخست امسال را پنج میلیون و ۸۹۷ هزار تن ثبت کرد که از این رقم ۶۱.۸ درصد اختصاص به فولاد خام (میانی) و ۱۸.۵ درصد میلگرد دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران میزان صادرات 6 ماهه نخست امسال را پنج میلیون و 897 هزار تن ثبت کرد که از این رقم 61.8 درصد اختصاص به فولاد خام (میانی) و 18.5 درصد میلگرد دارد.

بر پایه جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، صادرات تولیدات فولادی در دوره این گزارش به رقم یک میلیون و 876 هزار تن رسید که نسبت به 6 ماهه ابتدایی 97 رشد 37 درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین مجموع صادرات فولاد میانی (خام) برابر با چهار میلیون و 21 هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 43 درصد افزایش دارد.

بر پایه این آمار در مدت زمان فروردین تا شهریورماه امسال تولید شمش فولادی در قالب بیلت و بلوم به رقم 2 میلیون و 967 هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 88 درصد افزایش نشان می‌دهد.

صادرات اسلب فولادی هم به رقم یک میلیون و 54 هزار تن رسید که در مقایسه با یک میلیون و 238 هزار تن عملکرد سال گذشته، افت 15 درصدی یافت.

بررسی آماری جداول مزبور گویای آن است که صادرات آهن اسفنجی نیز در دوره مورد بررسی 605 هزار تن شد که در مقایسه با رقم 374 هزار تن مربوط به 6 ماهه نخست 97 رشد 62 درصدی دارد.

سهم آهن اسفنجی از کل صادرات 6 ماهه امسال 9.3 درصد است که پس از فولاد میانی و میلگرد، جایگاه سوم را در جدول صادرات به خود اختصاص داده است.

میزان میلگرد صادراتی در نیمه نخست امسال به یک میلیون و 201 هزار تن رسید و نسبت به 637 هزار تن عملکرد دوره مشابه سال گذشته 89 درصد رشد دارد.

صادرات مجموع مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع) در 6 ماهه امسال به یک میلیون و 398 هزار تن رسید که در مقایسه با 839 هزار تن عملکرد دوره مشابه پارسال 67 درصد افزایش دارد.

صدور مجموع مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، ورق سرد، ورق پوششدار) نیز در دوره این گزارش به رقم 478 هزار تن رسید که در مقایسه با رقم 530 هزار تن مربوط به دوره مشابه سال گذشته، افت 10 درصدی دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد