معدن

مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس؛

فرصت استفاده از سرمایه گذاران غیرمعدنی در معدن فراهم می شود/ انعقاد تفاهم نامه با یکی از کارگزاران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تامین مالی و سرمایه گذاری طرح احیا و فعالسازی معادن کوچک مقیاس

فرصت استفاده از سرمایه گذاران غیرمعدنی در معدن فراهم می شود/ انعقاد تفاهم نامه با یکی از کارگزاران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تامین مالی و سرمایه گذاری طرح احیا و فعالسازی معادن کوچک مقیاس
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس نوآوری در تامین مالی کوچک مقیاس و استارت آپ را ازجملهد موارد مورد توجه این طرح عنوان کرد و گفت: در طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس ضمن انعقاد تفاهم نامه با یکی از کارگزاران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه تامین مالی و سرمایه گذاری، فرصت امکان استفاده از سرمایه گذاران غیر معدنی برای معدن فراهم خواهد شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، سید رضا عظیمی، مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با بیان این مطلب گفت: در طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس ضمن انعقاد تفاهم نامه با یکی از کارگزاران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه تامین مالی و سرمایه گذاری، فرصت امکان استفاده از سرمایه گذاران غیر معدنی برای معدن فراهم خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در فرآیندهای اجرایی طرح پس از بررسی کلینیکی و تکمیل اطلاعات معادن کوچک و تامین اطلاعات مورد نیاز، برآورد مالی و نحوه اقدام توسط شرکت سرمایه گذار طرف تفاهم در قالب یک طرح استاندارد برای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران متقاضی از پیش تعیین شده معرفی خواهند شد و بسته به نوع طرح و فاکتورهای سرمایه گذاری هماهنگی لازم برای اتصال سرمایه گذار و سرمایه پذیر صورت خواهد پذیرفت.

عظیمی خاطر نشان کرد: این مشارکت برای سرمایه پذیر و دارنده مجوز معدنی فاقد هرگونه هزینه و برای معرفی استاندارد طرح و ارتباط با سرمایه گذار یک فرصت خواهد بود.

مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس تصریح کرد: پس از مهیا شدن طرح های معدنی و یا استارت آپی توسط طرف تفاهم، در قالب جلسه های تخصصی و رویدادهای سرمایه گذاری با دعوت از سرمایه گذاران متقاضی و علاقمند به بخش معدن هماهنگی های لازم برای معرفی حضوری طرح و رفع ابهامات احتمالی انجام خواهد شد.

عظیمی اظهار داشت: شرکت سرمایه گذار طرف تفاهم در صورت نیاز امکان استفاده از زیرساخت های پارک های علمی و فن آوری، آموزش، دانشگاه ها و نهادهای سرمایه گذاری و صندوق توسعه و شکوفایی را نیز فراهم خواهم کرد.

وی افزود: این اولین حرکتی است که برای تامین سرمایه در بخش معدن و با نگاه نو طراحی شده و بیش از 770 مجموعه سرمایه گذار آماده برای بررسی و مشارکت در طرح های معدنی از پتانسیل های جدید ایجاد شده از نتایج این تفاهم است که مهیا شدن ارتباط بین سرمایه گذار و سرمایه پذیر را تقویت خواهد کرد.

مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در خاتمه گفت:از دیگر شرکت های سرمایه گذاری نیز دعوت می شود در صورت تمایل برای انعقاد تفاهم نامه و یا حضور در فرصت های معدنی درخواست خود را به دفتر طرح ارسال کنند. اخذ صلاحیت حضور در این بازار از طرف سازمان بورس یکی از مواردی است که این شرکت ها بایستی داشته باشند و طرح های موفق نیز پس از گذار از مرحله اول سرمایه گذاری امکان معرفی به فرابورس برای توسعه را پیدا خواهند کرد، امیدواریم با این فرصت ایجاد شده بتوانیم گامی موثر در هدایت نقدینگی به سمت معدن و ایجاد اشتغال پایدار برداریم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد