فولاد و آهن

فخوز به درآمد ۵۵ میلیارد ریالی در ۷ ماهه اول امسال دست یافت/ رشد ۶۳ درصدی درآمد فولاد خوزستان تا پایان مهر ماه

فخوز به درآمد ۵۵ میلیارد ریالی در ۷ ماهه اول امسال دست یافت/ رشد ۶۳ درصدی درآمد فولاد خوزستان تا پایان مهر ماه
پایگاه خبری معدن نیوز - فولاد خوزستان با سرمایه ثبت شده ۸ هزار و ۹۹۶ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال در ۷ ماهه نخست امسال از محل فروش ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار تن محصول ۸۸ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۲.۵۸ درصدی داشت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فولاد خوزستان با سرمایه ثبت شده 8 هزار و 996 میلیارد و 552 میلیون ریال در 7 ماهه نخست امسال از محل فروش 2 میلیون و 356 هزار تن محصول 88 هزار و 467 میلیارد ریال درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 62.58 درصدی داشت.

فخوز در دوره یک ماهه منتهی به 30 مهر 98 نیز از محل فروش محصولات خود مبلغ 8 هزار و 997 میلیارد ریال درآمد داشته که کاهش 28.89 درصدی در مقایسه با ماه گذشته داشت اما نسبت به مهر سال گذشته رشدی معادل 2.21 درصد یافته است. رقم درآمدی مهر ماه کمتر از رقم درآمدی تمام ماه های سال جاری و همچنین میانگین سال مالی 97 است.

گفتنی است، بخشی از کاهش قابل توجه درآمد در مهرماه ناشی از صفر شدن فروش ورق و اسلب صادراتی و نیز افت فروش بیلت داخلی بوده است. لذا علت افت درآمد مهر ناشی از کاهش مقداری فروش می باشد.
نرخ فروش داخلی مطابق معاملات بورس کالا در محدوده کیلویی 3460 تومان بوده است و فروش صادراتی با دلار 10900 معادل 385 دلار بوده است.

لازم به ذکر است، در مهر ماه نرخ بلوم و بیلت صادراتی تقریبا ثابت باقی مانده و تنها افت اندکی داشته اما نرخ داخلی بلوم و بیلت با افزایش یک درصدی همراه بوده است. نرخ اسلب نیز به عنوان محصول اصلی دیگر شرکت، تقریبا بدون تغییر و تنها با کمی کاهش در مهر ماه نسبت به شهریور ماه 98 باقی مانده است.

از نظر تناژ تولید فولاد خوزستان در 7 ماهه امسال 3 میلیون و 726 هزار تن گندله، یک میلیون و 456 هزار تن بیلت و بلوم و 742 هزار تن اسلب تولید کرده بود درحالی که تولید اقلام مذکور در مدت مشابه سال قبل به ترتیب 3 میلیون و 768 هزار تن، یک میلیون و 315 هزار تن و 890 هزار تن بوده است.

تناژ فروش نیز شامل 840 هزار تن بلوم و بیلت صادراتی، 655 هزار تن بلوم و بیلت داخلی، 458 هزار تن اسلب داخلی، 243 هزار تن اسلب صادراتی، 141 هزار تن گندله و 18 هزار تن ورق بوده است درحالی که فروش 7 ماهه پارسال شامل 749 هزار تن بلوم صادراتی، 447 هزار تن بلوم داخلی، 317 هزار تن اسلب داخلی، 243 هزار تن اسلب صادراتی و 346 هزار تن گندله بوده است.

گفتنی است، شرکت با رشد 14 درصدی مقدار فروش بلوم و بیلت صادراتی در مهر ماه نسبت به شهریور ماه 98 همراه بوده و در مقابل بلوم و بیلت داخلی و اسلب داخلی به عنوان دیگر محصولات اصلی شرکت به ترتیب با افت 31 درصدی و 10 درصدی تناژ فروش طی دوره مذکور روبرو بودند.

برخی معتقدند، فخوز به این دلیل نفروخته است که می خواهد در ماه های بعد با قیمت بالاتر بفروشد؛ ضمن اینکه فولاد محصولی نیست که فاسد شود کما اینکه تولید شرکت هم کماکان پابرجاست.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد