سنگ و فلز گرانبها

اندونزی محدودیت صادراتی گذاشت؛‌ تولید جهانی نیکل کاهش می یابد

اندونزی محدودیت صادراتی گذاشت؛‌ تولید جهانی نیکل کاهش می یابد
پایگاه خبری معدن نیوز- محدودیت های صادرات سنگ نیکل در اندونزی رشد تولید جهانی این ماده معدنی را طی سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش می دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، تولید نیکل در سال 2020 میلادی به دلیل محدودیت های صادرات سنگ نیکل در اندونزی و در نتیجه کمبود عرضه مواد اولیه خام، منجر به افت تولید این ماده معدنی در چین شده و رشد تولید جهانی را نیز کاهش می دهد. محدودیت های صادراتی سنگ نیکل خام در اندونزی از ژانویه سال 2020 میلادی اعمال می شود.

تولید جهانی نیکل خام در سال آینده میلادی با رشد 5 درصدی به 2 میلیون و 580 هزار تن خواهد رسید که نسبت به رشد 11 درصدی در سال 2019 میلادی روند کندتری را در پیش خواهد گرفت. این در حالی است که چین و اندونزی 50 درصد از نیکل جهان را تامین می کنند.

بر خلاف رشد آهسته تولید نیکل، تقاضای این ماده معدنی با سرعت بالا افزایش می یابد چرا که تولید فولاد زنگ نزن با تعریف پروژه های جدید در چین و اندونزی افزایش خواهد یافت. همچنین پیش بینی می شود کمبود جهانی عرضه نیکل در سال 2020 میلادی افزایش یابد.

نیکل کاربردهای فراوانی در طبیعت دارد و برای ساخت فولاد زنگ نزن و دیگر آلیاژهای ضدزنگ و ضدخوردگی استفاده می شود. همچنین برای ساخت لوله‌های نیکلی، مسی، نمک‌زدایی گیاهان و تبدیل آب شور به آب مایع استفاده می‌شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد