آلومینیوم و مس

مدیر گروه جذب سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی تاکید کرد؛

پیگیری حل مشکل تامین الکترود کارخانه شمش آلومینیای جاجرم/ نباید به معدن بوکسیت تاش نگاه منطقه ای داشت

پیگیری حل مشکل تامین الکترود کارخانه شمش آلومینیای جاجرم/ نباید به معدن بوکسیت تاش نگاه منطقه ای داشت
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر گروه جذب سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی از انجام پیگیری ها برای حل مشکل تامین الکترود کارخانه شمش آلومینیای جاجرم خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیر گروه جذب سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی از انجام پیگیری ها برای حل مشکل تامین الکترود کارخانه شمش آلومینیای جاجرم خبر داد.

علی میرکریمی با اشاره به اینکه این پیگیری ها از سوی وزارت صمت در حال انجام است، گفت: یکی از مواد اولیه تولیدی شمش آلومینیا در این واحد تولیدی الکترود است که معضل تحریم، تامین آن را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: الکترود مورد نیاز این واحد تولیدی از طریق یکی از کشورهای اروپایی تامین می شد که با اعمال تحریم‌ها، امکان ورود این ماده اولیه امکان پذیر نیست.

میرکریمی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده مشکل ورود الکترود به داخل کشور تا حدودی مرتفع شده است.

وی اظهار کرد: اکنون ذخیره کافی از الکترود در این واحد تولیدی وجود ندارد و روند تولید ادامه دارد و پیگیری به منظور تامین این ماده در آینده است.

این مقام مسئول در ارتباط با معدن بوکسیت تاش نیز بیان کرد: معدن تاش در استان سمنان قرار دارد و یکی از معادن تامین کننده مواد اولیه کارخانه آلومینیای جاجرم است.

وی تصریح کرد: حدود چند سال گذشته بنا به دلایلی استخراج از این معدن متوقف شد و با پیگیری های انجام شده از سوی وزیر صمت، وزیر کشور و استاندارهای سمنان و خراسان شمالی تقریبا مشکل این معدن نیز حل شده است.

میرکریمی تاکید کرد: نباید به معدن تاش به صورت یک معدن منطقه ای به خصوص در این برهه زمانی نگاه کرد چراکه محصول کارخانه آلومینیای جاجرم در خودکفایی تعدادی از محصولات به کشور کمک می کند.

وی در ارتباط با آغاز اکتشاف در معدن آلبلاغ نیز گفت: سازمان محیط زیست برای برقرار امنیت جهت آغاز اکتشاف در این معدن، اعتباری را برای تامین تجهیزات درخواست کرده بود که معاون وزیر صمت نیز دستور ابلاغ این اعتبار به سازمان مذکور را ارائه کرده و موضوع در حال پیگیری است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد