سنگ آهن و ذغال سنگ

مشاور ارشد مدیر عامل گل گهر در نشست بررسی فرصت های همکاری با شرکت های دانش بنیان و استارت آپ مطرح کرد:

دو دلیل اصلی بخش معدن، برای همکاری با "استارت آپ ها"/ شرکت های دانش بنیان و استارت آپی، مدل های کسب و کار ارایه کنند

دو دلیل اصلی بخش معدن، برای همکاری با "استارت آپ ها"/ شرکت های دانش بنیان و استارت آپی، مدل های کسب و کار ارایه کنند
پایگاه خبری معدن نیوز - حامد عسکری زاده مشاور ارشد مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: بخش معدن، پیشران تحول آفرینی شرکت های استارت آپ و دانش بنیان در این حوزه را دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حامد عسکری زاده مشاور ارشد مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: بخش معدن، پیشران تحول آفرینی شرکت های استارت آپ و دانش بنیان در این حوزه را دارد.
مشاور مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر شامگاه شنبه در نشست "بررسی چالش ها و فرصت های فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارت آپ در حوزه صنعت و معدن" که در محل کتابخانه ملی با حضور غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد، ابتدا با طرح این سوال که آیا در حال حاضر شرکت های معدنی و صنایع معدنی ظرفیت پذیرش استارت آپ ها را دارند، تصریح کرد: دو دلیل عمده وجود دارد که نشان می دهد بخش معدن، پیشران همکاری با استارت اپ ها را دارد که نخستین آن، رشد درآمد شرکت های معدنی طی سال های اخیر بوده است.
وی ادامه داد: رشد 23 درصدی درآمد شرکت های معدنی در دنیا و درآمد 600 میلیارد دلاری این حوزه رو به توسعه، زمینه را برای ایجاد تحول در همه کشورهای معدنی مهیا کرده است. 
عسکری زاده گفت: دلیل دوم، به سابقه چند صد ساله این صنعت و در عین حال چالش های آن مرتبط است که می توان با نگاه خلاقانه، اقدام به برطرف کردن آن ها کرد.
وی اظهار داشت: در پنج سال گذشته تعداد 200 شرکت استارت آپی ایجاد شده اند و به حل چالش های حال حاضر این صنعت پرداخته اند.
عسکری زاده با اشاره به اینکه مدیریت گل گهر بر ایجاد تحول تکنولوژیک در شرکت تاکید دارد، گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از ذخایر سطحی معادن ایران بهره برداری شده و از این پس نیاز به استخراج در عمق داریم که چنین تغییر نگرشی، فرصتی برای معدن و صنایع معدنی ایجاد کرده است.
وی شرایط تحریم را فرصتی دیگر برای همکاری بخش معدن با شرکت های دانش بنیان و استارت آپی دانست و گفت: علاوه بر استخراج، حوزه محیط زیست و پارادایم فعلی، نیاز به تغییر دارد.
عسکری زاده افزود: امروزه مدلسازی در بخش آتشباری انجام می شود به طوری که ابتدا مدل طراحی و پس از آن، آتشباری صورت می گیرد.
مشاور ارشد مدیر عامل همچنین به حوزه لجستیک اشاره کرد و گفت: لجستیک در داخل محدوده معدن و همچنین محیط بیرونی، از مسائل پیش روی معدنکاران است به طوری که فاصله بین بخش تولیدی و متقاضی و خدمات ارایه شده در نظر گرفته شود.
عسکری زاده تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان و استارت آپی، مدل های کسب و کار ارایه کنند که قطعا می تواند کمک کننده شرکت های بزرگ شود. 
وی افزود: شرکت های بزرگ دغدغه های بسیاری در امور جاری و توسعه دارند بنابراین فرصت کافی برای پرداختن به امور خلاقانه ندارند از این رو چالش های فوق، می تواند از سوی شرکت های دانش بنیان حل شود.
عسکری زاده خاطر نشان کرد: شرکت های استارت آپ قادرند حوزه کسب و کار و زیست بوم در بخش معدن تحول و توسعه متناسب با نیازهای روز پیدا کند.
حمایت از ایده های نوآورانه و ایجاد زمینه برای همکاری با شرکت های دانش بنیان و استارت آپی، پیشتر نیز از سوی مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر مطرح شده و جزو سیاست هایی است که از سوی این مدیریت ارشد پیگیری می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد