گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در مصاحبه تصویری با معدن نیوز؛

توان صندوق بیمه فعالیت های معدنی برای ارائه خدمات به معادن و بخش خصوصی ۴ برابر می شود

توان صندوق بیمه فعالیت های معدنی برای ارائه خدمات به معادن و بخش خصوصی ۴ برابر می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - فرید دهقانی، مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در مصاحبه تصویری با معدن نیوز با بیان اینکه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در سال جاری اقدامات خوبی را در جهت حمایت از معادن کوچک و متوسط و نیز بخش خصوصی انجام داده است گفت: یکی از عمده ترین اقدامات این صندوق مشارکت در طرح احیا و بازسازی معادن کوچک مقیاس توسط ایمیدرو است که مجری اصلی آن شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران می باشد.
  بزرگنمايي:

فرید دهقانی، مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در مصاحبه تصویری با معدن نیوز با بیان اینکه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در سال جاری اقدامات خوبی را در جهت حمایت از معادن کوچک و متوسط و نیز بخش خصوصی انجام داده است گفت: یکی از عمده ترین اقدامات این صندوق مشارکت در طرح احیا و بازسازی معادن کوچک مقیاس توسط ایمیدرو است که مجری اصلی آن شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران می باشد.

وی افزود: مقرر شده تا صندوق بیمه به عنوان تامین کننده منابع مالی در این بخش با طرح مذکور مشارکت نماید.

دهقانی ادامه داد: در بخش دیگر توافقنامه های دوجانبه و چند جانبه ای را با شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گل گهر داشتیم. این توافقنامه ها در جهت تامین منابع مالی مشترک و ارائه ضمانتنامه برای احیا معادن کوچک بوده است تا به صورت مشارکتی با این شرکت ها در این مسیر حرکت نماییم.

وی تصریح کرد: در بخش تامین منابع مالی از سامانه کارا در سال 98 با توافق هایی که با وزارت تکاور انجام شده، منابعی را برای بخش معدن در نظر گرفته ایم و علی رغم بسته شدن سامانه کارا برای سایر بخش ها، منابع برای بخش معدن محفوظ ماند و توانستیم بخش معدن را از طریق این منابع حمایت نماییم.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: در بخش دیگر توانستیم برای تسهیل دسترسی معدنکاران به خدمات صندوق، سامانه CRM را راه اندازی نماییم تا علاوه بر امکان ثبت نام آنلاین برای متقاضیان و عدم نیاز حضوری آنان به صندوق در راستای تحقق دولت الکترونیک، از بوروکراسی های زیاد اداری نیز جلوگیری شود. همچنین در جهت تعامل با مشتریان برای وصول مطالبات، در سال گذشته و سال جاری اقدامات خوبی صورت گرفت و نتایج خوبی حاصل شد و به توافقات خوبی با بدهکاران صندوق رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری با کمک و همراهی دکتر غریب پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو، افزایش سرمایه صندوق را برای سال 98 در دستور کار داریم و مقدمات قانونی آن انجام شده و مصوبات هیئت عامل ایمیدرو برای افزایش سرمایه به 500 میلیارد تومان در دو مرحله اخذ شده است. بدین ترتیب در مرحله اول سرمایه صندوق تا پایان سال به 350 میلیارد تومان خواهد رسید و در سال آینده 150 میلیارد تومان دیگر به آن افزوده خواهد شد. اکنون در مرحله ثبت سرمایه 350 میلیون تومانی هستیم که به زودی و پس از گذراندن مراحل قانونی محقق خواهد شد.

دهقانی تاکید کرد: با ثبت سرمایه جدید، توان صندوق به چهار برابر افزایش خواهد یافت و به تبع خدمات به معادن و بخش خصوصی نیز 4 برابر افزایش خواهد یافت. با اقداماتی که در سال جدید انجام گرفت به نظر می رسد که بتوانیم در سال 99 اقدامات و خدمات جدیدی تعریف نماییم که البته بخشی از کارهای مقدماتی این خدمات اکنون انجام شده است. برای نمونه مقدمات کارشناسی برای ایجاد تامین مالی و سرمایه گذاری جمعی یا کراود فاندینگ را برای تعامل مستقیم با سازندگان ماشین آلات معدنی داخلی انجام گرفته است. همچنین کارهای مقدماتی برای حمایت جدی از استارت آپ ها در حوزه معدن در حال انجام است تا توانمندانه جدیدی را برای معدنکاران متناسب با شرایط فعلی فراهم نماییم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد