گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مصاحبه تصویری با معدن نیوز مطرح کرد؛

فملی ۱۴۰۲؛ عبور از مرز تولید ۴۰۰ هزار تن مس کاتدی/ عملیات معدنی در ۵ سال آتی باید به بیش از ۳۵۰ میلیون تن برسد

فملی ۱۴۰۲؛ عبور از مرز تولید ۴۰۰ هزار تن مس کاتدی/ عملیات معدنی در ۵ سال آتی باید به بیش از ۳۵۰ میلیون تن برسد
پایگاه خبری معدن نیوز - اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مصاحبه تصویری با معدن نیوز با بیان اینکه ملی مس این افتخار را داشت که بتواند در ۶ ماهه اول امسال کل رقم صادرات سال گذشته را محقق و از آن عبور نماید گفت: امیدوار هستیم که امسال شرایط بسیار مناسب تری را جهت صادرات محصولات مسی در ۶ ماهه دوم سال فراهم کنیم.
  بزرگنمايي:

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مصاحبه تصویری با معدن نیوز با بیان اینکه ملی مس این افتخار را داشت که بتواند در 6 ماهه اول امسال کل رقم صادرات سال گذشته را محقق و از آن عبور نماید گفت: امیدوار هستیم که امسال شرایط بسیار مناسب تری را جهت صادرات محصولات مسی در 6 ماهه دوم سال فراهم کنیم.
سعدمحمدی افزود: برای سال آینده نیز امیدوار هستیم که برای نخستین بار در تاریخ تاسیس مس از مرز 300 هزار تن تولید مس کاتدی عبور نماییم در حالی که در سنوات گذشته از 150 هزار تن شروع و به بیش از 200 هزار تن رسیده بودیم.
وی ادامه داد: برای افق 1402 امیدواریم از مرز تولید 400 هزار تن مس کاتدی عبور نماییم و به همین منظور برنامه های توسعه ای برای بخش معدن نیازمند هستیم چون عملیات معدنی در حال حاضر حدود 180 میلیون تن در سال است اما با توجه به برنامه های تولید باید در 5 سال آینده میزان عملیات معدنی مس اعم از باطله و ماده معدنی به بیش از 350 میلیون تن ارتقا پیدا کند که این امر نیازمند خرید تجهیزات و ارتقا ناوگان عملیاتی بخش معدن است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: به همین دلیل برنامه ریزی ها برای این گستره و اتفاق در شرکت مس در حال انجام است. نکته حائز اهمیت در این بین، برنامه ریزی برای تولید کنسانتره است چون همزمان با ارتقا اکتشافات و افزایش تولیدات در بخش معدن و نیز شکل گیری واحدهای ذوب، باید تولید کنسانتره هم شکل جدی تری به خود بگیرد.
وی با اشاره به شکل گیری 4 طرح تولید کنسانتره در کشور به معدن نیوز گفت: این طرح ها در دره زار، دره آلو و میدوک در استان کرمان و نیز یک کارخانه در استان آذربایجان شرقی شکل گرفته است. امیدواریم برای معادن کوچک و متوسطی که در حال اکتشاف آنها هستیم، بتوانیم کارخانه های کنسانتره جدیدی نیز تا پایان امسال تعریف نماییم تا سرمایه گذاری در بخش کنسانتره نیز شکل جدی تری به خود بگیرد. برنامه آموزشی، افزایش و ارتقا سطح ایمنی، ارتقا سیستم های کنترل مالی و ... در دستور کار است تا بتواند همه جوانب شرکت مس ارتقا جدی تری را تجربه نماید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد