سنگ آهن و ذغال سنگ

افت ۳ درصدی واردات سنگ آهن چین در ۹ ماهه اول سال/ رتبه ایران به عنوان یکی از صادرکنندگان برتر به چین یک پله تنزل یافت/ احتمال تنزل دوباره رتبه ایران در سه ماهه پایانی سال

افت ۳ درصدی واردات سنگ آهن چین در ۹ ماهه اول سال/ رتبه ایران به عنوان یکی از صادرکنندگان برتر به چین یک پله تنزل یافت/ احتمال تنزل دوباره رتبه ایران در سه ماهه پایانی سال
معدن نیوز - استیل مینت براساس گزارش اداره گمرک چین، وضعیت واردات سنگ آهن این کشور از کشورهای مختلف در ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۹ از ژانویه تا سپتامبر نسبت به ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۸ از ژانویه تا سپتامبر را تشریح کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، استیل مینت براساس گزارش اداره گمرک چین، وضعیت واردات سنگ آهن این کشور از کشورهای مختلف در 9 ماهه اول سال 2019 از ژانویه تا سپتامبر نسبت به 9 ماهه اول سال 2018 از ژانویه تا سپتامبر را تشریح کرد.
چین در 9 ماهه اول سال و تا پایان سپتامبر شاهد واردات 764 میلیون تنی سنگ آهن بود که افت 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی واردات 790 میلیون تنی داشت.
براساس این گزارش واردات در مدت مذکور از استرالیا 4 درصد افت داشت و از 517 میلیون تن در 9 ماهه اول پارسال به 497 میلیون تن تا پایان سپتامبر سال جاری رسید که بیشتر ناشی از طوفان شدید در استرالیا و تاثیر آن در حمل دریایی بوده است.
واردات از برزیل نیز افت 6 درصدی داشته و از 168 میلیون تن 9 ماهه اول 2018 به 157 میلیون تن در 9 ماهه اول امسال رسید که عمدتا به دلیل حادثه شکست سد باطله در وله برزیل و کاهش حجم تولید و فروش این شرکت بود.
واردات از آفریقای جنوبی افت ناچیز یک درصدی داشته و تقریبا در همان سطح 32 میلیون تن باقی مانده است.
واردات از پرو نیز با 7 درصد افت از 12 میلیون تن به 11 میلیون تن افت یافت.
واردات از هند اما با 46 درصد رشد از 7 میلیون تن به 10 میلیون تن رسید.
رتبه ایران که در واردات سنگ آهن به چین از پنجم به ششم تنزل پیدا کرده شاهد کاهش 32 درصدی صادرات به چین است و صادرات آن از 11 میلیون تن در 9 ماهه اول سال به 8 میلیون تن در 9 ماهه اول امسال رسید. این کاهش در دوره ای است که هنوز 10 روز از وضع عوارض 25 درصدی صادرات می گذشت و طبیعتا در سه ماهه پایانی سال 2019 انتظار کاهش قابل توجه صادرات سنگ آهن ایران به چین و تنزل دوباره جایگاه ایران از ششم به هفتم و حتی هشتم خواهیم بود.
واردات از کانادا با 55 درصد رشد از 5 میلیون تن به 7 میلیون تن ارتقا یافت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد