سیمان و مصالح

خرید سیمان با کارت ملی متکدیان/ نیمى از فعالان رسته عایق رطوبتى به مشاغل کاذب روى آورده اند

خرید سیمان با کارت ملی متکدیان/ نیمى از فعالان رسته عایق رطوبتى به مشاغل کاذب روى آورده اند
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانى شیراز با اشاره به اینکه تعدادى از دلالان در مقابل کارخانه هاى سیمان حضور دارند و سیمان را با کد ملى افراد متکدى خریدارى‌مى‌کنند، گفت: افراد و دلالان دیگرى نیز وجود دارند که در جهت فرار از مالیات به دلیل اینکه پول نقد دراختیار دارند، با پرداخت مبلغ جزیى به متکدیان، محصولات سیمان را با نام و کد ملى افرادى مانند پیرزن، پیرمرد و حتى در بعضى مواقع افرادى که در قید حیات نیستند، خریدارى مى کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، پرویز حسین پور گفت: در شرایط فعلى بیشتر انبوه سازان مصالح مورد نظر خود را به صورت مستقیم از کارخانجات خریدارى مى کنند.

وى با بیان اینکه یکى دو سالى است که صنف فروشندگان مصالح ساختمانى شیراز در یک رکود بى‌سابقه به سر مى برد، افزود: وجود کارخانه هاى متعدد سیمان در استان فارس باعث شده که فارس قطب سیمان در کشور شود که این مهم خود به خود بر روى بازار مصالح ساختمانى در شیراز تاثیر گذاشته است.

وی بیان اینکه افزایش قیمت سیمان سبب شده که مردم کمتر از خرید سیمان استقبال کنند، ادامه داد: نرخ سیمان تاثیر مستقیمى بر روى ساخت و ساز دارد بنابراین افزایش 32 درصدى قیمت سیمان در روزهاى گذشته توسط کارخانجات سیمان استان، سبب شده بازار سیمان مجددا وارد ابهام شود.

وى در ادامه تصریح کرد: افزایش قیمت سیمان چندان تاثیرى بر کاهش ساخت و ساز ندارد، اما نباید فراموش کرد که این مهم سبب گرانى واحدهاى ساخته شده مى شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانى شیراز بیان کرد: قیمت هر تن سیمان در ماه هاى گذشته حدود 185 هزار تومان بوده است اما در حال حاضر قیمت هر تن سیمان به 238 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وى با اشاره به اینکه ریزش در اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانى شیراز در سال هاى گذشته بسیار زیاد بوده است، گفت: این در حالى است که از سال 95 تاکنون حدود 30 درصد از فعالان این صنف پروانه هاى فعالیتشان را باطل کردند، بطورى که در حال حاضر حدود 350 واحد داراى پروانه کسب فروش مصالح ساختمانى در شیراز فعالیت مى کنند.

حسین پور با اشاره به اینکه وجود دلالانى که در مقابل کارخانه ها فعالیت مى کنند باعث شده که بازار مصالح ساختمانى شیراز در حالت کساد باشد، بیان کرد: مسئولان کارخانجات با دلالان و افرادى که در مقابل کارخانه ها حضور دارند تبانى مى کنند و سیمان و محصولات خود را از طریق این افراد به فروش مى رسانند .

وى در این باره افزود: کارخانجات با ارائه تخفیفات ویژه به دلالان، محصولات خود را از طریق این افراد به مصرف کنندگان مى رسانند و دلالان با دریافت ضمانت نامه هاى بانکى با مبلغ بین یک الى 6 میلیارد تومان اقدام به خرید محصول مى کنند.

وى خاطرنشان کرد: بارها جهت مقابله با این افراد به سازمان دارایى نامه نگارى انجام داده ایم، اما هنوز برخوردى صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانى شیراز تصریح کرد: اگرچه افراد جهت خرید سیمان باید کد ملى خود را به کارخانه ارائه دهند اما در این گذر دلالان بدون پروانه کسب اقدام به خرید سیمان با کد ملى دیگر افراد مى کنند.

رئیس‌اتحادیه فروشندگان مصالح‌ساختمانى شیراز با اشاره به اینکه مصالح ساختمانى یکى از فاکتورهاى گرانى مسکن به شمار مى رود، تصریح کرد: مسایل زیادى دست به دست هم داده که قیمت ساختمان در شهر شیراز افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانى شیراز با بیان اینکه بسیارى از فعالان مصالح ساختمانى شیراز بیکار شده اند، افزود: نیمى از فعالان رسته عایق رطوبتى به مشاغل کاذب روى آورده اند و براى امرار و معاش و گذران امور خانواده، مشاغلى مانند بار فروشى و دستفروشى میوه را انجام مى‌دهند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد