سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می دهد؛

کاهش ۷ درصدی واردات بزرگترین مشتری و واردکننده سنگ آهن جهان/ مجموع واردات ۱۰ ماهه چین به ۸۷۷.۲ میلیون تن رسید

کاهش ۷ درصدی واردات بزرگترین مشتری و واردکننده سنگ آهن جهان/ مجموع واردات ۱۰ ماهه چین به ۸۷۷.۲ میلیون تن رسید
پایگاه خبری معدن نیوز - براساس اعلام اداره گمرک چین، این کشور به عنوان بزرگترین واردکننده و مشتری سنگ آهن در ماه اکتبر درمجموع ۹۲.۸۶ میلیون تن سنگ آهن و گندله وارد کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، براساس اعلام اداره گمرک چین، این کشور به عنوان بزرگترین واردکننده و مشتری سنگ آهن در ماه اکتبر درمجموع 92.86 میلیون تن سنگ آهن و گندله وارد کرد.
حجم واردات اکتبر 7 درصد کمتر از سپتامبر است چراکه واردات سپتامبر 99.36 میلیون تن گزارش شده بود.
کاهش واردات به دلیل کاهش تقاضا در میان افزایش محدودیت های تولید فولاد و کاهش حاشیه سود فولادسازان بوده است. 
اصلی ترین دلیل کاهش واردات سنگ آهن چین در ماه اکتبر، تعطیلات طولانی مدت کارخانه های چین در روزهای اول تا هفتم اکتبر به مناسبت روز ملی چین بوده است که منجر به افت واردات شد. 
همچنین بزرگترین شهر فولادسازی چین یعنی تانگشان در اکتبر هشدار آلودگی سطح دوم را دریافت کرد و در نتیجه بر تولید فولاد این شهر بیشتر تأثیر گذاشت. علاوه براین در بین روزهای دهم تا 31 اکتبر دستور کاهش فعالیت واحدهای فرآوری، گندله سازی و کوره بلند در تانگشان صادر شد.
با این حال واردات سنگ آهن چین در مقایسه با اکتبر سال قبل رشد 5 درصدی داشت چون واردات اکتبر 2018بالغ بر 88.4 میلیون تن بود.
مجموع واردات سنگ آهن چین در بین ماه های ژانویه تا اکتبر حدود 14 میلیون تن کمتر از 10 ماهه پارسال بود و از 891.5 میلیون تن به 877.2 میلیون تن رسید.
متوسط قیمت سنگ آهن فاین با عیار 62 درصد در ماه اکتبر با افت 4 درصدی نسبت به سپتامبر همراه شد و به 89 دلار در هر تن CFR چین رسید درحالی که در سپتامبر هر تن سنگ آهن 93 دلار بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد