اخبار استان ها

رئیس سازمان صمت قم خبر داد؛

فعال بودن ۸۵ معدن در استان قم/ ۴۴ فقره پروانه بهره برداری در لیست مزایده قرار دارد

فعال بودن ۸۵ معدن در استان قم/ ۴۴ فقره پروانه بهره برداری در لیست مزایده قرار دارد
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۸۵ معدن با ایجاد اشتغال برای یک هزار ۲۰۷ تن و سرمایه‌گذاری بیش از ۹۱۶ میلیارد ریال دراین استان فعال است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمود سیجانی بیان کرد: به‌طورکلی تعداد 177 پروانه بهره‌برداری معدن در استان صادر شده است که دارای بهره‌بردار بوده و 44 فقره در لیست مزایده قرار دارد.

وی افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری سه فقره پروانه اکتشاف و 2 فقره گواهی کشف و 12 فقره مجوز برداشت با میزان برداشت حدود 300 هزار تن و ایجاد اشتغال برای 40 تن در بخش معدن استان انجام‌شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت طی یک نوبت مزایده 20 فقره پروانه بهره‌برداری معدن و محدوده شن و ماسه انجام گرفت که منجر به واگذاری 6 محدوده معدنی شد.

سیجانی گفت:‌ در سال جاری بر اساس برنامه‌های راهبردی رونق تولید دربخش معدن، به دنبال فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس در سطح استان قم هستیم و استفاده از ظرفیت این معادن را برای افزایش سطح تولید و اشتغال استان در دستور کار داریم.

وی بیان کرد:‌ پهنه‌های اکتشافی شرکت ملی مس شامل پهنه حوض سلطان برای کشف مس، سازمان ایمیدرو شامل 2 پهنه مشترک با استان‌های مجاور در غرب و جنوب غربی قم به مساحت 450 کیلومترمربع و سازمان زمین‌شناسی شامل محدوده‌های حاصل از پهنه ژئوفیزیک برای اکتشاف طلا و فلزات آهن ازجمله پهنه‌های ثبت‌شده استان هستند که در 6 ماهه نخست سال جاری فعالیت‌های قانونی برای ثبت آنان انجام شد.

وی ادامه داد: معادن ازجمله ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان هستند که فعال سازی کامل آن‌ها با در نظر داشتن اصول زیست‌محیطی می‌تواند نقش مهمی در توسعه درآمدهای اقتصادی قم و همچنین سرعت یافتن روند تولید و اشتغال استان داشته باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد