فولاد و آهن

رئیس جمهوری سه طرح صنعتی و معدنی را در سیرجان افتتاح کرد

رئیس جمهوری سه طرح صنعتی و معدنی را در سیرجان افتتاح کرد
پایگاه خبری معدن نیوز - با حضور رئیس جمهوری ۲ طرح صنعتی و معدنی و یک نیروگاه برق در شهرستان سیرجان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، با حضور رئیس جمهوری 2 طرح صنعتی و معدنی و یک نیروگاه برق در شهرستان سیرجان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بخش آهن اسفنجی کارخانه توسعه آهن و فولاد و همچنین کارخانه ذوب جهان فولاد سیرجان و نیروگاه 160 مگاواتی برق مجتمع سنگ آهن گل‌گهر یکی از این طرح ها بود که عصر امروز (دوشنبه) با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

این پروژه افتتاحی کارخانه جهان فولاد با اشتغال‌زایی مستقیم 750 نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم 2 هزار و 250 نفر، با اعتبار 27 هزار و 500 میلیارد ریال که ظرفیت تولید یک میلیون و 200 هزارتن شمش فولاد در سال را دارد نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین بخش تولید آهن اسفنجی در کارخانه توسعه آهن و فولاد گل گهر با ظرفیت تولید 2 میلیون تن آهن اسفنجی که برای مصرف در کارخانه فولادسازی احداث شده است و این طرح عظیم صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری یکهزار و 353 میلیارد تومان و با اشتغال 220 نفر به طور مستفیم و 880 نفر غیر مستقیم خواهد بود که این کارخانه نیز با تکیه بر توان داخل و مهندسین بومی به اتمام رسیده است.

همچنین رئیس جمهوری پروژه‌های حوزه آب و برق شهرستان سیرجان را از محل نیروگاه گل‌گهر به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح کرد.

واحد بخار نیروگاه گل‌گهر سیرجان با اشتغالزایی مستقیم 60 نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم 100 نفر، با اعتبار 135 میلیون یورو و ظرفیت 160 مگاوات تولید برق از دیگر طرح‌های افتتاحی توسط رئیس جمهوری است.

رئیس جمهوری که به همراه کاروان تدبیر و امید به استان کرمان سفر کرده امروز (دوشنبه) پس از سخنرانی در جمع مردم رفسنجان طرحهایی مهم و اقتصادی را در شهرستانهای بافت و سیرجان افتتاح کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد