گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل شرکت تامین ماسه ریخته گری در مصاحبه تصویری با معدن نیوز خبر داد؛

فرآوری باطله ماسه های ریخته گری و صنعتی برای نخستین بار در ایران

فرآوری باطله ماسه های ریخته گری و صنعتی برای نخستین بار در ایران
پایگاه خبری معدن نیوز - فریبرز زارعی مدیرعامل شرکت تامین ماسه ریخته گری در مصاحبه تصویری با معدن نیوز با بیان اینکه یکی از موانع مهم تولید ماسه های ریخته گری و صنعتی، بحث آلایندگی و مشکلات مربوط به محیط زیست منطقه و شهر فیروزکوه بود گفت: علاوه بر این، فرآیند تولید ما به گونه ای بود که بهای تمام شده محصولات در چند سال گذشته افزایش قابل توجهی داشت و در نتیجه با توجه به فرآیند تولید، ظرفیت تولیدات رو به کاهش بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فریبرز زارعی مدیرعامل شرکت تامین ماسه ریخته گری در مصاحبه تصویری با معدن نیوز با بیان اینکه یکی از موانع مهم تولید ماسه های ریخته گری و صنعتی، بحث آلایندگی و مشکلات مربوط به محیط زیست منطقه و شهر فیروزکوه بود گفت: علاوه بر این، فرآیند تولید ما به گونه ای بود که بهای تمام شده محصولات در چند سال گذشته افزایش قابل توجهی داشت و در نتیجه با توجه به فرآیند تولید، ظرفیت تولیدات رو به کاهش بود.

زارعی افزود: با استفاده از مخترعین و نیروی جوان و نخبه کشور توانستیم یک تیم دانشگاهی و پژوهشی را تشکیل دهیم و با توجه به وجود تقریبی 700 هزار تن باطله شرکت که ناشی از فرایند تولید در 10 سال گذشته بود تیم مذکور براساس آزمایشات و مطالعاتی که بر روی باطله شرکت انجام داد با همکاری و همراهی نیروهای فنی و متخصص مجموعه، خوشبختانه توانست نسبت به فرآوری و تبدیل به محصول کردن باطله شرکت به نتایج مطلوبی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود از 700 هزار تن باطله بتوانیم چیزی حدود 250 هزار تن را تبدیل به محصول نماییم. این تناژ فرآوری شده از باطله شرکت، تاثیر بسزایی در درآمدزایی و ایجاد دارایی های مازاد برای شرکت خواهد داشت و همچنین به حل مشکل محیط زیستی در شهرستان فیروزکوه کمک خواهد کرد.

زارعی در خاتمه افزود: این پایان کار ما در ارتباط با باطله های شرکت نیست و برای مابقی باطله ها نیز با بهره گیری از توانایی تیم دانشگاهی و پژوهشی، برنامه هایی داریم و احتمالا به محصولات جدیدی برای تولید و فروش دست خواهیم کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد