فولاد و آهن

معدن نیوز گزارش می دهد؛

سقوط قیمت فولاد در بازار داخلی پاکستان/ محدوده قیمت قراضه وارداتی محدود شده است

سقوط قیمت فولاد در بازار داخلی پاکستان/ محدوده قیمت قراضه وارداتی محدود شده است
پایگاه خبری معدن نیوز - فعالان بازار می گویند پس از چندین هفته صعود چشمگیر قیمت ها، پیشنهاد قراضه وارداتی به پاکستان در هفته جاری با اندکی افزایش همراه بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فعالان بازار می گویند پس از چندین هفته صعود چشمگیر قیمت ها، پیشنهاد قراضه وارداتی به پاکستان در هفته جاری با اندکی افزایش همراه بوده است.
خرید محدود شده و درخواست های خرید متوسط باقی مانده است و معاملات اندکی با افزایش قیمت به نتیجه رسیده است. با این حال تقاضای بسیار زیاد فولاد در بازار داخلی در میان افزایش قیمت مواد اولیه، فولاسازان را تحت فشار قرار داده است.
قراضه شرد شده از اروپا و اوکراین 290 دلار CFR پاکستان معامله می شود که 2 تا 3 دلار رشد نسبت به هفته گذشته داشته است. قیمت پیشنهادی خریداران اما در بازه 285 تا 288 دلار است و تنها محموله های محدودی به اندازه 500 تا 800 تن در چند روز گذشته به بهای 288 تا 289 دلار فروخته شده است.
تعداد معدودی از تامین کنندگان با توجه به پیش بینی های جهانی، اعلام داشته اند که انتظار می رود در روزهای آتی شرایط پایدار باقی بماند و خریداران می توانند شاهد بهبود شرایط باشند اما افزایش بیشتر قیمت های پیشنهادی می تواند خریداران را از بازار خارج نماید.
حجم معاملات وارداتی در هفته های اخیر ضعیف بوده در حالی قیمت های پیشنهادی در سطح جهان به شدت افزایشی بوده است.
قیمت های پیشنهادی قراضه امارات به 280 تا 285 دلار CFR صعود کرده اما هیچ خریدی در این قیمت مشاهده نشده است.
قراضه انگلیس و اروپا با توجه به تمایل کم خریداران به خرید، 270 دلار CFR عرضه می شود.
پس از افزایش شدید قیمت های داخلی که هفته گذشته به دلیل رشد قیمت واردات مواد اولیه مشاهده شد، تقاضای زیاد در بازار کارخانه ها را مجبور به کاهش قیمت ها پس از یک هفته شده است.
با توجه به حمایت اندک دولت محلی در بهبود فعالیت بخش مسکن و با توجه به کمبود بودجه برای اجرای پروژه های زیرساختی، کارخانه های فولادی برای مقابله با تقاضای کم، تخفیف های قابل توجهی ارائه می دهند. بهای قراضه، بیلت و میلگرد داخلی با کاهش همراه بوده به طوری که برخی از کارخانجات برای بدست آوردن سهم بیشتر از بازار، قصد تخفیف های بیشتری را دارند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد