فولاد و آهن

ادغام افقی تنها راه حل تملک آرسلورمیتال بر اسار استیل هند/ دادگاه عالی هند پس از تلاشی دو ساله راهی را پیش روی آرسلورمیتال برای تملک اسار قرار داد

ادغام افقی تنها راه حل تملک آرسلورمیتال بر اسار استیل هند/ دادگاه عالی هند پس از تلاشی دو ساله راهی را پیش روی آرسلورمیتال برای تملک اسار قرار داد
پایگاه خبری معدن نیوز - دادگاه عالی هند روز جمعه راهی را پیش روی آرسلورمیتال (ArcelorMittal) برای دستیابی به اسار استیل (Essar Steel) که ورشکست شده بود، قرار داد. این اتفاق به دنبال تلاشی قانونی که بیش از ۲ سال در دادگاه های متعدد به طول انجامید، رخ داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از رویترز، دادگاه عالی هند روز جمعه راهی را پیش روی آرسلورمیتال (ArcelorMittal) برای دستیابی به اسار استیل (Essar Steel) که ورشکست شده بود، قرار داد. این اتفاق به دنبال تلاشی قانونی که بیش از 2 سال در دادگاه های متعدد به طول انجامید، رخ داد.

سخنگوی آرسلورمیتال گفت: آرسلورمیتال از این قضاوت و تایید طرح قطعنامه خود خوشحال است و بزودی مشتاقانه منتظر بسته شدن معامله تملک (ادغام افقی) است.

بالاترین دادگاه هند گفت: با این حکم که پیشینه مثبتی برای حل سایر موارد مشابه ورشکستگی و سرعت بخشیدن به آن محسوب می شود، به وام دهندگان کمک می کند. بدین ترتیب که طلبکاران عملیاتی نمی توانند به طور همسو با طلبکاران مالی یک شرکت ورشکسته تلقی شوند.

بانک ها در اوایل سال جاری پس از صدور حکم دادگاه استیناف، ادعای طلبکاران عملیاتی اسار را با مطالبات وام دهندگان متصل کردند.

پیش از آن کمیته اصلی بانکداران، به دنبال تصویب یک طرح قطعنامه بود تا طلبکاران مالی 90 درصد مطالبات خود را دریافت کنند و در مقایسه طلبکاران عملیاتی با بیش از 10 میلیون روپیه (140 هزار دلار آمریکا) فقط 20.5 درصد از مطالبات خود را دریافت می نمایند.

با این حال این مورد توسط دادگاه استیناف لغو شد و این دادگاه تصمیم گرفت که بانک ها 60.7 درصد از مطالبات را دریافت کرده و طلبکاران عملیاتی بیش از 10 میلیون روپیه نیز 59.6 درصد را مطالبه نمایند. اما دیوان عالی کشور حکم داد که دادگاه استیناف نمی تواند در تصمیمات کمیته اصلی طلبکاران و در فرایندهای حل اختلاف دخالت نماید.

اسار استیل با بدهی های بانکی به ارزش معادل 500 میلیارد روپیه (7 میلیارد دلار) جزو دوازده شرکت بزرگ فولادی و سایر شرکت های زیرساختی هند است که به دلیل قصور در پرداخت بدهی ها در سال 2017 به دادگاه ورشکستگی هند ارجاع شد.

این حکم دستگاه قضا یک تاخیر بزرگ برای بانک های هندی محسوب می شود که با پرداخت وام ها و تسهیلات بد به ارزش 140 میلیارد دلار شدیدا درگیر هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد