طلا و نقره

افزایش بهای طلا در هند به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر/ تقاضای طلا قیمت را افزایش داد

افزایش بهای طلا در هند به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر/ تقاضای طلا قیمت را افزایش داد
پایگاه خبری معدن نیوز - معامله کنندگان طلا در این هفته ۱.۵۰ دلار به قیمت رسمی این فلز در داخل هند اضافه کردند در حالی که هفته گذشته طلا با ۲ دلار کاهش قیمت فروخته می‌شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از الجزیره، معامله کنندگان طلا در این هفته 1.50دلار به قیمت رسمی این فلز در داخل هند اضافه کردند در حالی که هفته گذشته طلا با 2دلار کاهش قیمت فروخته می‌شد.

تقاضای طلا در این هفته در هند افزایش یافت. فروشندگان برای اولین بار طی 5 ماه و نیم گذشته قیمت بالاتری برای طلا خواستند. جواهر فروشان از کاهش قیمت و واردات کمتر که عرضه را تحت فشار قرار داد بهترین استفاده را کردند.

معامله کنندگان طلا در این هفته 1.50 دلار به قیمت رسمی این کشور در داخل اضافه کردند در حالی که هفته گذشته طلا با 2 دلار کاهش قیمت فروخته می‌شد. قیمت داخلی طلا در هند شامل 12.5 درصد مالیات واردات و 3 درصد مالیات فروش می‌شود.

معاملات طلا در روز جمعه با حدود 37978 روپیه در هر 10 گرم انجام شد که کمتر از رکورد 39885 روپیه ماه سپتامبر بود.

واردات طلای هند در ماه اکتبر یک سوم نسبت به سال گذشته کاهش یافت که چهارمین ماه پیاپی کاهش را نشان می‌داد.

یکی از تاجران طلا در بمبئی گفت: «طلافروشان که با امید اصلاح قیمت‌ها طی چند ماه گذشته خریدی نداشتند، حالا باید ذخایر خود را پر کنند».

هندی‌ها در اوایل همین ماه دو جشن دانتراس و دیوالی را داشتند که تقاضا برای طلا را به اوج رساند.

در چین، مصرف کننده برتر طلا، افزایش قیمت 4 تا 4.50 دلار گزارش شده که نسبت به 4 تا 5 دلار افزایش قیمت هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است.

سامسون لی، تحلیلگر فلزات گرانبها در هنگ کنگ گفت:« تقاضای طلا در شانگهای تحت فشار قرار دارد چون اقتصاد عملکرد خوبی ندارد».

تقاضا در هنگ کنگ و سنگاپور پس از کاهش قیمت شاخص جهانی ثابت ماند و در اوایل سپتامبر بیش از 7 درصد نسبت به اوج شش ساله 1557 دلار در هر اونس کاهش یافت.

در هنگ کنگ طلا با 0.30 تا 0.50 دلار افزایش قیمت در هر اونس فروخته شد. اعتراضات خشونت‌بار اخیر باعث نگرانی خریداران شده است.

فروشندگان در سنگاپور این فلز گرانبها را با 0.50 تا 0.60 دلار در هر اونس افزایش قیمت فروختند در حالی که هفته گذشته این افزایش قیمت نسبت به شاخص جهانی 0.50 تا 0.80 دلار بود.

فروشندگان ژاپنی هم شاهد افزایش تقاضا پس از کاهش قیمت به زیر 1450 دلار در هر اونس بودند. برای اولین بار از اوایل ژوئن، طلا در ژاپن 0.50 دلار در هر اونس گران‌تر فروخته شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد