اخبار استان ها

رئیس سازمان صمت استان کرمان خبر داد؛

افتتاح حدود ۸ هزار میلیارد تومان طرح در بخش صنایع معدنی تا پایان سال

افتتاح حدود ۸ هزار میلیارد تومان طرح در بخش صنایع معدنی تا پایان سال
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: «سال گذشته موفق شدیم از محل یک درصد، ۱۲ و نیم میلیارد تومان به استان کمک کنیم و در سال‌جاری پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد».
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: «سال گذشته موفق شدیم از محل یک درصد، 12 و نیم میلیارد تومان به استان کمک کنیم و در سال‌جاری پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به 100 میلیارد تومان برسد».

مهدی حسینی‌نژاد در هفتمین جلسه شورای معادن استان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و وزاری دولت به کرمان اظهار کرد: «طرح‌هایی که در سفر رئیس‌جمهور به کرمان افتتاح شد بیش از 11 هزار میلیارد تومان مربوط به حوزه‌ صنعت بود و عمدتا مربوط به معادن و صنایع معدنی بود».

وی افزود: «تا پایان امسال نیز حدود هشت‌هزار میلیارد تومان پروژه‌ دیگر در بخش صنایع معدنی آماده‌ افتتاح است».

حسینی‌نژاد ادامه داد: «ظرفیت معدنی استان و جلسات شورای معادن پتانسیل بسیار خوبی است و می‌تواند به راحتی برای سیاست‌گذاری در استان که یک استان معدنی است موثر باشد».

وی سپس با اشاره به برخی آمار و ارقام اظهار کرد: «تولید ناخالص داخلی استان 3٫4 درصد است که حدود 39٫7 درصد در حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت است».

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: «حوزه‌ی معادن استان 36٫2 درصد از تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده است».

وی با اشاره به وضعیت محدوده‌های معدنی در استان توضیح داد: «حدود شش هزار و 136 مجوز در استان داریم که از این‌ میزان، دو هزار و 330 مورد (38درصد) فعال و بقیه غیرفعال هستند که باید برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود».

حسینی‌نژاد یادآور شد: «دو هزار و 655 محدوده در حال حاضر به دلیل مخالفت‌هایی که دستگاه‌های زیربط انجام می‌دهند و یا توسط سازمان صمت بلوکه است که 62 درصد را شامل می‌شود».

وی افزود: «هزار و 151 محدوده نیز آماده‌ی مزایده است».

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان این‌که سالانه بیش از 92 میلیون تن ماده‌ی معدنی در استان استخراج می‌شود، گفت: «99٫6 درصد ارزش مواد معدنی استان در چهار ماده‌ی معدنی مس، آهن، زغال‌سنگ و کرومیت است و 83٫5 درصد ذخایر کشف‌شده در استان که بیش از پنج میلیارد 800 میلیون تن است نیز شامل این چهار ماده‌ی معدنی است».

وی اظهار کرد: «ما می‌توانیم از طریق شورای معادن، صنایعی که آلاینده هستند را ملزم کنیم یک درصد از فروش خود را به استان اختصاص دهند که این مسئله نیز خیلی می‌تواند کمک کند زیرا در حوزه‌های زیرساختی، بهداشتی و درمانی و راهداری می‌توان از آن استفاده کرد».

حسینی‌نژاد اضافه کرد: «سال گذشته موفق شدیم از محل یک درصد، 12 و نیم میلیارد تومان به استان کمک کنیم و در سال‌جاری پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به 100 میلیارد تومان برسد».

وی ادامه داد: «از محل 15 درصد نیز سال گذشته 14 میلیارد تومان در استان داشتیم و امسال 41 میلیارد تومان پیش‌بینی کردیم».

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: «از محل تنظیم توافق‌نامه با ایمیدرو نیز در سال‌جاری 200 میلیارد تومان پروژه داریم».

وی با اشاره به پروژه‌های زیرساختی از محل اعتبارات تخصیص یافته به سازمان صمت، گفت: «احداث پایگاه امداد و نجات در سه‌راهی مسجد ابوالفضل (ع)، احداث جاده‌ی روستایی ختم – دهنو که تا سه ماه دیگر به اتمام می‌رسد، احداث جاده‌های روستایی که معادن در آن واقع شده است و مانیتورینگ معادن زغال‌سنگ ازجمله‌ی این موارد است».

حسینی‌نژاد با اشاره به پروژه‌هایی که از طریق معاونت امور معادن در حال پیگیری و انجام است، اظهار کرد: «این پروژه‌ها در بخش زیرساخت، اکتشاف و ایمنی است که در حال پیگیری هستیم».

در این نشست مقرر شد ظرف یک هفته پروژه‌های پیشنهادی دستگاه‌های استان به حوزه‌ی معاونت عمرانی ارایه شود تا در کمیته‌ای بررسی شوند و نهایتا دو هفته‌ی دیگر در شورای معادن تصمیم‌گیری شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد