اخبار استان ها

رئیس سازمان صمت زنجان خبر داد؛

اشتغال بیش از ۲۶۰۰ نفر در معادن استان زنجان/ ۷۴ درصد معادن زنجان فعالند/ عملکرد زنجان در ساماندهی معادن کوچ و متوسط خوب بوده است

اشتغال بیش از ۲۶۰۰ نفر در معادن استان زنجان/ ۷۴ درصد معادن زنجان فعالند/ عملکرد زنجان در ساماندهی معادن کوچ و متوسط خوب بوده است
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در مجموع ۲۶۷۱ نفر در معادن استان اشتغال دارند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در مجموع 2671 نفر در معادن استان اشتغال دارند.

ناصر فغفوری اظهار کرد: عرصه اکتشاف، بالاترین ریسک را دارد و پروانه اکتشاف از سوی دولت ارائه شده و فرآیند واگذاری از طریق مزایده است.

این مسئول ادامه داد: 382 معدن در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد 320 معدن فعال و 62 معدن غیر فعال است و 2671 نفر در این معادن اشتغال دارند که توجه به حل مشکلات معادن باعث توسعه اشتغال استان می‌شود.

وی افزود: 35 نوع ماده معدنی از معادن استان استحصال می‌شود. زنجان دومین استان استخراج‌کننده سنگ‌های معدنی در کشور است و در مجموع 21 درصد معادن استان زنجان را معادن فلزی، 60 درصد را معادن غیر فلزی و 19 درصد را سنگ‌های نما تشکیل داده‌اند.

فغفوری با تاکید بر ساماندهی معادن کوچک و بزرگ در استان، تصریح کرد: این استان جزو استان‌هایی است که در ساماندهی معادن کوچک و متوسط و بزرگ خوب جلو رفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، خاطرنشان کرد: بیشتر سرمایه‌گذاری‌های حوزه معدنی زنجان معادن فلزی است و فعالیت این معادن بر اقتصاد استان بسیار تاثیرگذار بوده و مواد اولیه کارخانجات داخلی استان هم توسط این معادن تامین می‌شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد