سیمان و مصالح

معاون امور توسعه و مدیریت منابع بنیاد مستضعفان خبر داد؛

صادرات سیمان پیوند گلستان به سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان

صادرات سیمان پیوند گلستان به سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان
پایگاه خبری معدن نیوز - معاون امور توسعه و مدیریت منابع بنیاد مستضعفان از مشارکت این نهاد برای افزایش ظرفیت ۵۰۰ مگاواتی تولید برق نیروگاه علی‌آباد کتول در استان گلستان خبر داد و آن را عاملی برای سرعت بخشیدن به توسعه پایدار این استان دانست.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، معاون امور توسعه و مدیریت منابع بنیاد مستضعفان از مشارکت این نهاد برای افزایش ظرفیت 500 مگاواتی تولید برق نیروگاه علی‌آباد کتول در استان گلستان خبر داد و آن را عاملی برای سرعت بخشیدن به توسعه پایدار این استان دانست.

جواد قناعت در مراسم افتتاح شعبه شرکت "بیمه سینا" در شهرستان گنبدکاووس با یادآوری سفر 24 مرداد امسال رییس بنیاد مستضعفان کشور به گلستان و بازدید از نیروگاه علی‌آباد کتول گفت: با اجرایی شدن طرح افزایش 500 مگاواتی تولید برق این نیروگاه که مصداق کار جهادی و جهشی است، مسیر توسعه پایدار استان هموارتر می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری بیشتر مسوولان گلستان با بنیاد مستضعفان برای تسریح در شروع عملیات اجرایی طرح افزایش 500 مگاواتی تولید برق نیروگاه علی‌آباد کتول از هزار مگاوات به یک هزار و 500 مگاوات، افزود: در انجام کارهای جهادی و تولیدی نبایستی هیچ وقفه‌ای ایجاد شود.

قناعت، به کارخانه تولید سیمان پیوند گلستان که بیناد مستضعفان هم از سهامداران آن است نیز اشاره کرد و اظهار داشت: محصول این واحد تولیدی نیز با کار و تلاش جهادی مدیران آن، اکنون به سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان و از طریق خط ریلی بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان و از طریق گمرک اینچه‌برون که محل ورود این خط آهن به کشورمان است، صادر می‌شود.

وی با تاکید برضرورت ترویج فرهنگ کار جهادی و جهشی در همه بخش‌های مدیریتی کشور، تصریح کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات و تحریم‌های ظالمانه دنیای استکبار و چرخاندن چرخ تولید در کشور، کار جهادی است.

معاون امور توسعه و مدیریت منابع بنیاد مستضعفان همچنین به اشاره به افتتاح شعبه بیمه سینا در گنبدکاووس به عنوان ره‌آورد سفر چند ماه پیش رییس این نهاد به گلستان، نقش بیمه را برای رسیدن به توسعه پایدار مهم دانست و اظهار داشت که امروز صنعت بیمه از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی به شمار می‌رود که متاسفانه ضریب نفوذ آن در کشور ما، یک سوم میانگین جهانی است.

قناعت با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ بیمه در بین گروه‌های مختلف مردم و واحدهای اقتصادی و تولیدی، افزود: با تحقق این موضوع بیمه می‌تواند با تامین یا تقویت بنیه سرمایه‌گذاری‌ها، مسیر رسیدن به توسعه پایدار را هموارتر نماید.

مدیرعامل شرکت بیمه سینا از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان نیز دراین مراسم با تبریک ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) و نیز هفته وحدت گفت: با راه اندازی شبعه بیمه سینا در گنبدکاووس، تعداد شعب این بیمه در استان گلستان به دو شعبه افزایش یافت.

رضا جعفری افزود: علاوه بر این دو شعبه، حدود 50 نمایندگی بیمه سینا نیز درسطح استان گلستان فعال است که چهار نمایندگی آن در گنبدکاووس به مردم این شهرستان انواع خدمات بیمه ای ارائه می‌کنند.

وی همچنین بیمه را از ارکان مهم اقتصاد جامعه دانست و اضافه کرد: صنعت بیمه کارکردهای زیادی دربخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارد که درصورت توسعه فرهنگ آن، می‌تواند به رشد اقتصاد و رونق تولید و مهمتر از همه جبران خسارت در حواث و بلایای طبیعی کمک زیادی نماید.

در این مراسم فرماندار ویژه، امام جمعه و برخی فعالان اقتصادی شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس حضور داشتند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد