سایر عناصر و مواد

افزایش ۱۰ درصدی تولیدات شرکت املاح معدنی ایران/ صادرات نمک با رشد ۲۰ درصدی به ۱۷ هزار تن رسید

افزایش ۱۰ درصدی تولیدات شرکت املاح معدنی ایران/ صادرات نمک با رشد ۲۰ درصدی به ۱۷ هزار تن رسید
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران گفت: تولیدات این شرکت در سال جاری با وجود فشارهای اقتصادی ۱۰ درصد افزایش دارد و محموله‌های صادراتی این واحد نیز ۲۰ درصد بیشتر شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران گفت: تولیدات این شرکت در سال جاری با وجود فشارهای اقتصادی 10 درصد افزایش دارد و محموله‌های صادراتی این واحد نیز 20 درصد بیشتر شده است.

«علی رستمی» افزود: تولیدات این شرکت در این مدت به 137 هزار تن رسیده و میزان نمک صارداتی از این شرکت نیز از 14 هزار تن در مدت مشابه سال گذشته به 17 هزار تن افزایش یافته است.

وی بیان کرد: میزان فروش تولیدات شرکت املاح ایران در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل 104 درصد افزایش داشته و از 670 میلیارد ریال به یکهزار و 370 میلیارد ریال رسیده‌است.

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران ادامه داد: سودآوری شرکت املاح ایران نیز در این مدت نسبت به قبل 138 درصد افزایش یافته و از 350 میلیارد ریال به 830 میلیارد ریال افزایش یافته است.

رستمی اظهار داشت: با افزایش تولیدات این شرکت در سال جاری هیچ اضافه برداشتی از معادن املاح صورت نگرفته و این مهم در راستای افزایش بهره‌وری صورت گرفته است.

وی گفت: به طور میانگین چهار درصد ماده معدنی برداشت شده به باطله‌ها می‌رفت که با تلاش کارشناسان شرکت در مدت یک سال گذشته این حجم را به 2 و نیم درصد رسانده و با تغییر فرآیند تولید بهره‌وری شرکت در راستای تولیدات یک و نیم درصد افزایش یافته‌است.

شرکت املاح معدنی ایران از سال 1363 تاسیس شده که واحد گرمسار این شرکت در سال 73 و مرحله نخست واحد اراک آن در سال 1379 و مرحله دوم آن در سال 1384 به بهره برداری رسیده است.

طرح توسعه، پروژه سولفات پتاسیم، کلرو کلسیم و اسید سولفوریک در شهرستان گرمسار به ظرفیت 40 هزار تن آغاز شده که از پیشرفت مناسبی برخوردار است و در کاهش واردات کشور در رابطه با این محصولات بسیار مورد نیاز است.

سولفات پتاسیم مصارف کشاورزی دارد و دولت سالانه حدود 200 هزار تن از محصول فوق را وارد می کند و به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان در سراسر کشور قرار می‌دهد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد