سرب و روی

معاون صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی خبر داد؛

آغاز پی جویی در معدن آلبلاغ اسفراین توسط ایمیدرو با هدف برآورد میزان ماده معدنی سرب و روی

آغاز پی جویی در معدن آلبلاغ اسفراین توسط ایمیدرو با هدف برآورد میزان ماده معدنی سرب و روی
پایگاه خبری نیوز - معاون صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی از آغاز پی جویی در معدن آلبلاغ توسط ایمیدرو از روز ۲۷ آبان خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، معاون صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی از آغاز پی جویی در معدن آلبلاغ توسط ایمیدرو از روز 27 آبان خبر داد.

علی اصغر رضازاده با اشاره به اینکه پی جویی در معدن آلبلاغ اسفراین یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان در تابستان امسال بوده است، گفت: این امر به منظور برآورد میزان ماده معدنی سرب و روی در این معدن انجام می شود.

وی افزود: در صورتیکه شرایط آب و هوایی مساعد باشد این عملیات باید طی دو ماه به پایان برسد.

رضا زاده ادامه داد: اعتبار تامین امنیت منطقه به لحاظ انجام عملیات پی جویی در دست ایمیدرو است که تامین نیروها نیز توسط فرمانداری اسفراین انجام می شود.

معدن آلبلاغ در منطقه حفاظت شده ساری گل در شهرستان اسفراین واقع شده است که به علت اینکه پروانه بهره برداری برای آن صادر نشده است تعداد زیادی از سودجویان اقدام به برداشت غیرمجاز از این معدن می کردند.

حتی بر اثر برداشت های غیرمجاز این معدن تاکنون سه نفر جان خود را از دست داده اند.

مواد معدنی برداشت شده توسط سودجویان که اغلب افراد غیربومی هستند دپو شده و بعد از اینکه به مقدار قابل توجهی رسید از استان خارج می شد.

قرار بر این است بعد از اتمام عملیات پی جویی اگر میزان ذخیره ماده معدنی سرب و روی مقدار قابل توجهی باشد پروانه بهره برداری برای آن صادر شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد